“آژنگ نیوز”:کتاب پایان بنای یادبود: هنر عمومی و جمهوری مدرن؛منتشر شد.نویسنده: ماریسا آن باس

چگونه پرسش‌های امروزی پیرامون بناهای یادبود و روش‌های بزرگداشت گذشته‌مان، اولین بار در زمان رامبراند مطرح شدند

جلد سخت ۵۰٪ تخفیف با کد BLOOM50 قیمت حراج: ۱۷.۵۰ دلار / ۱۵.۰۰ پوند قیمت: ۳۵.۰۰ دلار / ۳۰.۰۰ پوند. تاریخ انتشار (ایالات متحده): ۱۵ اکتبر ۲۰۲۴ تاریخ انتشار (بریتانیا): ۱۰ دسامبر ۲۰۲۴ تعداد صفحات: ۲۸۰

پابلیک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بناهای تاریخی در ملت‌هایی که بر اساس اصول آزادی و خودگردانی بنا شده‌اند، جایگاه بحث‌برانگیزی دارند. تصادفی نیست که وقتی به بناهای تاریخی فکر می‌کنیم، مجسمه‌هایی را به یاد می‌آوریم که از میراث فتح، سلطه و خشونت الگوبرداری شده‌اند. کتاب «پایان بناهای تاریخی» نشان می‌دهد که چگونه هنرمندان، معماران، شاعران و محققان اوایل دوران مدرن هلند با گسست عمیق بین بنای تاریخی عمومی و آرمان‌های حکومت جمهوری دست و پنجه نرم می‌کردند. تجربیات آنها درس‌های حیاتی در مورد ساخت، پذیرش و تخریب بناهای تاریخی در زمان حال ارائه می‌دهد. در قرن هفدهم، جمهوری تازه تأسیس هلند بر تجارت جهانی تسلط یافت و سرزمین‌های وسیعی را در خارج از کشور استعمار کرد، حتی در حالی که به دنبال رهایی از زرق و برق گذشته امپراتوری خود بود. ماریسا آن باس تلاش‌های ناامیدکننده چهره‌هایی مانند رامبراند ون راین و نمایشنامه‌نویس و شاعر، یوست ون دن واندل، را برای بازآفرینی حافظه عمومی برای ملت نوظهور خود توصیف می‌کند. او نشان می‌دهد که چگونه مشهورترین عصر هنر هلند، بیشتر عصر برنز بود تا طلا، عصری که در آن تلاش برای آزادی از سلطه دائماً توسط جاه‌طلبی‌های تجاری امپراتوری به چالش کشیده می‌شد. این کتاب مصور زیبا، با بررسی چگونگی طرح پرسش‌هایی توسط هنرمندان و روشنفکران این قرن پرجنب‌وجوش که هنوز هم طنین‌انداز هستند، آثار هنرمندان معاصری مانند اسپنسر فینچ و توماس هیرشهورن را مورد بحث قرار می‌دهد و دیدگاه‌های جدیدی در مورد بناهای یادبودی مانند بنای یادبود و موزه یازده سپتامبر و رویدادهایی مانند تجمع «اتحاد راست‌گرایان» در شارلوتزویل ارائه می‌دهد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *