“آژنگ نیوز”:  کتاب قید و بندهای قافیه: آزادی و فرم شعری در اوایل دوران مدرن انگلستان؛منتشر شد.نویسنده: ربکا ام. راش .این کتاب به توصیف این نکته می پردازد که چگونه قافیه در شعر انگلیسی قرن شانزدهم و هفدهم با بحث‌هایی در مورد ماهیت آزادی گره خورد.

جلد سخت ۵۰٪ تخفیف با کد BLOOM50 قیمت حراج: ۱۶.۰۰ دلار / ۱۴.۰۰ پوند قیمت: ۳۲.۰۰ دلار / ۲۸.۰۰ پوند .تاریخ انتشار: ۱۷ دسامبر ۲۰۲۴ تعداد صفحات: ۳۰۴

قافیه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جان میلتون در مقدمه خود بر کتاب بهشت ​​گمشده در سال ۱۶۶۸، استفاده از قافیه را رد کرد و خود را به عنوان یک شاعر انقلابی انگلیسی که شعر را از “بندهای دردسرساز و مدرن شعر” آزاد می‌کند، به تصویر کشید. میلتون علی‌رغم ادعای پیشگام بودنش، خط فکری جدیدی را آغاز نکرد – شاعران انگلیسی از زمان سلطنت ملکه الیزابت در مورد قافیه و ارتباط آن با آزادی، اختیار و محدودیت بحث می‌کردند. کتاب «قید و بندهای قافیه» این تاریخ پویای قافیه را از دهه ۱۵۹۰ تا ۱۶۷۰ دنبال می‌کند.

ربکا راش پیوندهای شگفت‌انگیز خوانندگان اوایل دوران مدرن با قالب‌های قافیه‌دار مانند دوبیتی و غزل را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه خواندن قالب شعری از منظر تاریخی، بینش‌های تازه‌ای در مورد پیچیدگی‌های شعر به دست می‌دهد. راش بررسی می‌کند که چگونه شاعران اوایل دوران مدرن، قافیه را به عنوان یک بند یا زنجیر تصور می‌کردند و آن را با پیوندهایی که افراد را به جوامع سیاسی، اجتماعی و مذهبی متصل می‌کند، مقایسه می‌کند.

او بررسی می‌کند که چگونه قافیه‌های غزل‌های ادموند اسپنسر به عنوان نمادهایی از حبس داوطلبانه بودند، چگونه احیای دوبیتی‌های چاوسری توسط جان دان، رادیکالیسم جنسی و سیاسی را نشان می‌داد، و چگونه اشعار بن جانسون، راهی میانه بین شاعران دوبیتی‌نویس بی‌بند و بار دوره الیزابت و غزلسرایان برده‌وار ترسیم می‌کرد. راش سپس به این موضوع می‌پردازد که چرا شاعران سلطنت‌طلب جذابیت‌های پیشامنطقی قافیه را پذیرفتند، و چگونه میلتون دوران حرفه‌ای خود را صرف محاسبه جذابیت‌های قافیه کرد. «قید و بندهای قافیه» با بررسی یک ویژگی شعری که بین صدا و معنا، آزادی و اندازه قرار می‌گیرد، تلاش‌های اولیه مدرن برای کنار آمدن با این نیروها در ساخت و خوانش شعر را روشن می‌کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *