“آژنگ نیوز”:یک مطالعه نشان می‌دهد اگر افرادی ازبرخی ایموجی‌ها زیاد استفاده می‌کنند، ممکن است برخی از ویژگی‌های شخصیتی تاریک خود را پنهان کنند که می‌تواند به هیولای درون آنهااشاره داشته دارد. دانشمندان دانشگاه ایالتی اوکلاهما دریافته‌اند که استفاده زیاد از ایموجی با ویژگی‌های منفی مانند خودشیفتگی و حتی روان‌پریشی مرتبط است. کارشناسان می‌گویند: «استفاده از ایموجی ممکن است با استراتژی‌هایی برای دستکاری برداشت‌های دیگران و ارائه تصویری مثبت از خود مرتبط باشد.»

ایموجی ها۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در مجموع،استفاده از ۴۰ ایموجی با ویژگی‌های شخصیتی منفی مرتبط است(عنوان ایموجی ها در پایین صفحه است). این مطالعه بررسی کرد که چگونه استفاده از ایموجی با شخصیت مرتبط است – اما به طور خاص سه ویژگی شخصیتی نامطلوب که به عنوان سه‌گانه تاریک شناخته می‌شوند. این سه ویژگی عبارتند از روان‌پریشی، خودشیفتگی و ماکیاولیسم، که «تمایل به دستکاری دیگران برای پیشبرد منافع خود» است. برای این مطالعه، محققان ۲۸۵ دانشجوی کارشناسی – ۱۳۵ مرد، ۱۴۵ زن و پنج «دیگر» – را با میانگین سنی حدود ۲۰ سال استخدام کردند. استفاده از ایموجی به روش‌های مختلفی ارزیابی شد. از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا میزان استفاده خود از ۴۰ ایموجی رایج را ارزیابی کنند.

از بین ایموجی‌ها، ۲۰ ایموجی معنای مثبت داشتند (مثلاً نشان دادن قلب و چهره‌های خندان) در حالی که ۲۰ ایموجی دیگر منفی بودند (چهره‌های غمگین و بازتاب خشم). برای هر ایموجی، از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا میزان استفاده خود از آن ایموجی را در یک مقیاس رتبه‌بندی پنج امتیازی (از ۱ = هرگز تا ۵ = خیلی زیاد) ارزیابی کنند. شرکت‌کنندگان همچنین به سؤالاتی در مورد استفاده کلی از ایموجی‌های خود پاسخ دادند، مانند اینکه چند بار هنگام نوشتن پیام‌های متنی و پاسخ به پست‌های رسانه‌های اجتماعی افراد از آنها استفاده می‌کنند. در همین حال، ویژگی‌های شخصیتی با پرسشنامه‌هایی ارزیابی شدند. محققان دریافتند که در مردان، استفاده بیشتر از همه انواع ایموجی‌ها با سطوح بالاتر خودشیفتگی مرتبط است، که به عنوان حس غیرمنطقی و بالای اهمیت خود تعریف می‌شود. همچنین در مردان، سطوح بالاتر ماکیاولیسم با استفاده بیشتر از ایموجی‌های مثبت، ایموجی‌های منفی، ایموجی‌ها در پاسخ به پیام‌های رسانه‌های اجتماعی و در پیام‌های متنی مرتبط بود.

در همین حال، در زنان، سطوح بالاتر خودشیفتگی با استفاده مکرر از ایموجی‌های مثبت، ایموجی‌های منفی، ایموجی‌ها در پست‌های جدید رسانه‌های اجتماعی و ایموجی‌ها در پاسخ به پیام‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط بود. محققان همچنین دریافتند که برخی از استفاده‌های ایموجی با پنج ویژگی شخصیتی بزرگ – توافق‌پذیری، وظیفه‌شناسی، برون‌گرایی، روان‌رنجوری و گشودگی – مرتبط است. برای مردان و زنان، سطوح بالاتر برون‌گرایی با استفاده مکرر از ایموجی‌های مثبت مرتبط بود، در حالی که فقط در مردان، سطوح بالاتر برون‌گرایی با استفاده مکرر از ایموجی‌ها در پیام‌های متنی مرتبط بود. برای زنان، سطوح بالاتر گشودگی با استفاده مکرر از ایموجی‌ها در پست‌های جدید رسانه‌های اجتماعی، پاسخ به پست‌های رسانه‌های اجتماعی و پیام‌های متنی مرتبط بود. و برای مردان، سطوح بالاتر روان‌رنجوری با استفاده مکرر از ایموجی‌های منفی و استفاده مکرر از ایموجی‌ها در پاسخ به پست‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط بود.

جالب اینجاست که زنان در هر یک از پنج دسته استفاده از ایموجی – ایموجی مثبت، ایموجی منفی، ایموجی در پست‌های جدید رسانه‌های اجتماعی، ایموجی در پاسخ به پست‌های رسانه‌های اجتماعی و ایموجی در پیام‌های متنی – استفاده مکرر از ایموجی را نسبت به مردان گزارش کردند.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند مطالعات بیشتر می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد گروه‌های گسترده‌تر و «کلی‌تر» از کاربران ایموجی‌ها، فراتر از دانشجویان دانشگاه، آشکار کند. آنها در مقاله خود نتیجه می‌گیرند: «برای تحقیقات آینده در این زمینه، دانستن اینکه نسل‌های مختلف (با مشخصات جنسیتی برای هر نسل) چگونه ایموجی‌ها را در زندگی خود درک، مشاهده و استفاده می‌کنند، حیاتی خواهد بود.» «این شفاف‌سازی با نسل و سن در استفاده از ایموجی، معانی ایموجی‌ها را برای جمعیت زیادی بهبود می‌بخشد، همانطور که در این مطالعه نشان داده شده است که زمینه همیشه به معنای وضوح نیست.»

ایموجی ها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ایموچی های مثبت:

چهره با اشک شادی. تابلوی شست بالا غلتیدن روی زمین در حال خندیدن. قلب قرمز .چهره در حال بوسیدن. چهره خندان با چشمانی به شکل قلب. تابلوی دست زدن مهمانی. فردی با دستان بسته .چهره خندان با چشمانی خندان و سه قلب. چهره خندان با چشمانی خندان دو قلب آتش. چهره بشاش با چشمانی خندان .چهره آسوده. چهره پوزخند زده با عرق .چهره در آغوش گرفته. چهره خندان با عینک آفتابی. دست بالا بردن .

ایموجی های منفی

چهره التماس کننده. چهره فریاد زننده از ترس. چهره گریان با صدای بلند .زن با کف دست به صورت می زند .چهره خسته. قلب شکسته .جمجمه .چهره ناامید .چهره گریان لب در هم کشیدن صورت .چهره بی‌تفاوت. توده مدفوع .چهره کمی اخم کرده .انگشت شست رو به پایین با چهره‌ای اخمو. میمون شیطانی که چشمهایش را بسته.گربه گریان. سر در حال انفجار. چهره استفراغ کرده.

نویسنده:نوشته جاناتان چادویک

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *