“آژنگ نیوز”:پتر کبیر ساخت پل در سن پترزبورگ را ممنوع کرده بود با این حال اکنون در سن پترزبورگ حدود ۸۰۰ پل وجود دارد!امپراتور می خواست سنت پترزبورگ به بزرگترین بندر دریایی اروپا تبدیل شود و معتقد بود که ساکنان آن باید مانند آمستردام با قایق سفر کنند.او به این ترتیب می خواست از نظر شخصی اش ،عشق به آب را القا کند. او در تایید نظرش میگفت:در زمستان، هنگامی که رودخانه نوا با یخ پوشیده شده بود و می شود با سورتمه یا پیاده روی آن رفت و آمد کرد، مردم هم شوخی کرده و میگفتندیک نفر از دربار اولین فردی بود که در داخل رودخانه یخ زده فرو رفته است.

پترزبورگ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در آن زمان، تنها دو پل در شهر وجود داشت و آنها چوبی بودند: Ioannovsky، که جزایر Berezovy و Zayachy را به هم متصل می کرد، و Anichkov – برای تحویل مصالح ساختمانی. و این دو دلیل داشت. اولاً ، هر سال سطح آب در نوا به قدری بالا می رفت که تمام این ساختمان ها به سادگی توسط جریان بعدی از بین می رفت.

ثانیاً، پل ها تا حد زیادی با حمل و نقل تجاری تداخل می کردند. و ثالثاً حمل و نقل مردم و کالاها از طریق رودخانه یک تجارت سودآور بود که خزانه را دوباره پر می کرد.

در سال ۱۷۲۷، دو سال پس از مرگ پیتر کبیر، اولین پل شناور در سنت پترزبورگ ظاهر شد – پل سنت ایزاک، که اجازه عبور به جزیره واسیلیفسکی را می داد. توسط ۲۶ قایق مسطح، به اصطلاح “plaatschuits” پشتیبانی می شد. تا سال ۱۷۵۴، عبور از آن دارای عوارض بود – یک کوپک برای هر نفر و پنج کالسکه. همچنین در سال ۱۸۵۰ اولین پل دائمی در سن پترزبورگ بین جزایر دریاسالاری و واسیلیفسکی – پل بلاگووشچنسکی – ظاهر شد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *