“آژنگ نیوز”:تصویری حیرت انگیز از غروب آفتاب در مجمع الجزایر لوفوتن در نروژ در این صفحه دیده میشود.مجمع الجزایر لوفوتن در شمال دایره قطب شمال در شهرستان نوردلند نروژ واقع شده است. مجمع الجزایر لوفوتن از ۷ جزیره اصلی با آبدره ها و تنگه های باریک در بین جزایر تشکیل شده است.

از دور مجمع الجزایر شبیه یک جزیره شیب دار به نظر می رسد . به دلیل وجود جریان گلف استریم، با وجود عرض جغرافیایی شمال دایره قطب شمال، آب و هوای این جزیره معتدل است.

سکونتگاه های کوچک با امکانات معمولی در اطراف جزایر یافت می شود. امروزه بسیاری از آنها به عنوان محل اقامت برای بازدیدکنندگان از جزایر استفاده می شود.

نروژ جزیره - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جزیره به دلیل رونق ماهیگیری از دوران کهن سابقه دارد به  گونه ای که حتی از دوران قبل از سال ۹۰۰ پس از میلاد، حماسه‌هایی درباره تجهیز قایق‌ها برای سفر به لوفوتن و فصل ماهیگیری ماهی کاد زمستانی روایت شده است. جایی که ماهیگیران روزها و حتی هفته‌ها در امتداد ساحل وسیع نروژ با قایق‌های پارویی روباز و قایق‌های بادبانی سفر می‌کردند.

این مجمع الجزایر به خاطر زیبایی طبیعی استثنایی، سکونتگاه های ماهیگیری زیبا، روربو (کلبه های ماهیگیران) و حیات وحش فراوان شناخته شده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *