کثرت فضای سبز و وجود پارک در هامبورگ یکی از ویژگی های برجسته این شهر است. یکی از مهمترین  پارکهای این شهر یعنی استادت پارک  در منطقه  وینتر هوده با حدود ۱.۵ میلیون متر مربع، سومین پارک بزرگ در هامبورگ است. برای صدمین سالگرد این پارک در سال ۲۰۱۴، حدود ۱.۶ میلیون یورو برای باغچه  گل، مسیرها، زمین های بازی و بازسازی ا مکانات تفریحی آن؛سرمایه گذاری شد.

در همه ایام سال و به خصوص در تابستان، زندگی  آلمانی ها درکنار درختان انبوه و در اطراف چمنزارهای سرسبز سپری می شود. صدها نفر از مردم محلی و بازدیدکنندگان به طور یکسان از فضای سبز  و محیط دلپذیر  پارکها بهره میگیرند.

74fca80b d59a 4d40 ab45 7c4da57b5c80 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پارک به عنوان یک نقطه ملاقات محبوب و مکان تفریحی مناسب در خدمت مردم است. با این حال، پارک نه تنها مکان مناسبی برای ملاقات با مردم و آفتاب گرفتن است.

در تابستان، علاقه مندان به موسیقی نیز از کنسرتهای متعددی که در این مکان برگزار می شود ،بهره میگیرند. هزاران نفر به کنار صحنه  مستقر شده در فضای باز می روند تا اجراهای مختلف  را در یک محیط منحصر به فرد تجربه کنند.

9ccdc869 760b 4a4b ab4d 85b9779b6de7 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به عنوان مثال همین استید پارک در هر سال ۳۰۰ هزار بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. به لطف کنسرت ها، ارائه ها و فیلم های متعدد، برنامه فرهنگی بسیار جذاب  وگسترده ای ارائه میشود.

همچنین در هامبورگ و اطراف آن، نقاط زیادی وجود دارد که شهروندان می توانند از طبیعت نهایت لذت را ببرند. چندین اردوگاه در امتداد رودخانه البه یا در مناطق سرسبز شمال هامبورگ وجود دارد تا گردشگران بتوانید چادر خود را در آن محیط برپا کنند یا ون کمپر خود را پارک کنند.

گزارش و تصاویر ارسالی از آلمان، علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *