“آژنگ نیوز”:تاسیس جمعیت مبارزه با اتومبیل یکی از راههای نجات تهران از گرفتار شدن به وضعیت امروزین بود.در سال۱۳۵۵ خورشیدی در تهران اعلام شد که یک جمعیت تازه ای برای مبارزه با ترافیک تاسیس شده است .

این جمعیت اعلام کرده ، استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری برای اعضای آن ممنوع است. یکی از اعضای هیئت موسس این انجمن گفته است مقدمات گردهم آیی عده ای از کسانی که با استفاده از هر گونه  وسایل موتوری مخالفند فراهم آمده و این انجمن تشکیل شده است.

اتوموبیل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هدف از تشکیل این انجمن ترویج و ورزش راهپیمایی و پیاده روی در بین طبقات مختلف ،مبارزه با آلودگی هوا و مشکل ترافیک و کمک به بهبود سطح بهداشت عمومی اعلام شد. این جمعیت مدعی بود که مشکل ترافیک تهران در سال ۱۳۵۵ به صورت گره کوری در آمده است.

اعضای این انجمن به عنوان آخرین راه حل برای ترافیک در روز از اتومبیل استفاده نمیکنند و کسانی که اتومبیل شخصی دارند، آن را در خانه پارک کرده و فقط برای روزهای تعطیل و مواقع مسافرت آن را مورد استفاده قرار میدهند.

علاوه بر آن  استفاده از اتوبوس، تاکسی، موتور و یا هر وسیله نقلیه موتوری دیگر برای اعضای این جمعیت ممنوع است. آنان فواصل کمتر از ۶ کیلومتر را باید با پای پیاده طی می‌کردند .همچنین پوشیدن گیوه نیز برای اعضای این جمعیت جزو واجبات بود .

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *