آژنگ نیوز: کتاب”هنر کشف: کاوش در گذشته در اروپای رنسانس”منتشر شد.

نویسندگان:

آنتونی گرافتون

مارن الیزابت شواب

منتشر شده:

درنوامبر، ۲۰۲۲

ناشر:

انتشارات دانشگاه پرینستون

درباره کتاب

کتاب  به بیان تاریخچه ای پانوراما از باستانی هایی که اکتشافات آنها فرهنگ رنسانس را متحول کرد و اشکال جدیدی از هنر و دانش را به وجود می آورد ؛می پردازد.

در اوایل قرن پانزدهم، تابوت حاوی بقایای لیوی مورخ رومی در صومعه‌ بندیکتین در پادوآ کشف شد. این یافته با همان شور و شوق استخوان های یک قدیس مسیحی مورد استقبال قرار گرفت و الگویی را ایجاد کرد که باستان شناسان برای قرن های آینده از آن پیروی خواهند کرد. هنر اکتشاف داستان عتیقه‌شناسان دوره رنسانس را روایت می‌کند که بقایای مادی جهان باستان را به منابعی برای دانشمندان و هنرمندان، الهام‌بخش کاخ‌ها و کلیساها و اشیاء زیارتی و عبادت تبدیل کردند.

هنر 1کشف - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مارن الیزابت شواب و آنتونی گرافتون برخی از شگفت‌انگیزترین یافته‌های عصر را زنده می‌کنند، مانند خانه طلایی نرون و پلاکارد چوبی که ظاهراً به صلیب واقعی میخ شده است. آنها خوانندگان را به زیرزمین‌ها، غارها و آب انبارها می‌برند و توضیح می‌دهند که چگونه حفاری انجام می‌شد و روش‌هایی را که باستان‌شناسان – و کیمیاگران و صنعتگرانی که با آنها مشورت می‌کردند – برای تفسیر آنها روشن می‌کردند. آنچه به دست می‌آید، داستانی مبدأ برای باستان‌شناسی یا تاریخ هنر مدرن نیست، بلکه شرحی است از چگونگی استفاده از مهارت‌های اولیه صنعت‌گری مدرن و تخصص فنی برای ایجاد دانش جدید درباره گذشته و الهام بخشیدن به اشکال جدید هنر، در زمان حال.

کتاب”هنر کشف” این تصور را به چالش می‌کشد که باستان‌شناسی رنسانس کاملاً یک کار سکولار بود، و نشان می‌دهد که چگونه کشف مجدد آثار مسیحی و استخوان‌های اشخاص به پیدایش روش‌های متنوع بین‌رشته‌ای برای بررسی و احراز هویت اشیا از همه نوع ،کمک کرد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *