“آژنگ نیوز”:سیدمحمود هندی پور روانشناس شادی آفرین در روز ۲۴مهر ماه سال ۱۳۵۶ متولد شد.او در طی زندگی(متاسفانه به دلیل بلای کرونا) کوتاهش از نظر زمان،فعالیتها و تلاشهای بسیاری داشت.هندی پور در یک خانواده فرهنگی متولد شد.

پدر و مادر در خارج از خانه فعالیت اداری داشتند،به همین جهت محمود هم با دنیای خارج از خانه به صورت گسترده ای آشنا بود. دوران تحصیلات را تا مقطع فوق لیسانس طی کرد. اما نکته مهم در زندگی اش آن بود که در کنار درس خواندن به صورت گسترده ای فعالیتهای اجتماعی داشت. او با برگزاری همایشهای متعدد روانشناختی موفق به جذب طیف گسترده ای از مردم شده بود.

محمود - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در کنار آن همه کوشش و تلاش،از فعالیتهای مطبوعاتی نیز غفلت نمی ورزید.نوشته های او در مجلات ،پرمغز و حاکی از پشتوانه تحقیقی وپژوهشی بود. او در تلویزیون نیز موفق به اجرای برنامه های متعددی شده بود. آخرین نمونه آن اجرای یک برنامه تلویزیونی برای شبکه جام جم بین المللی در زمینه تحلیل روانشناختی کرونا بود.در کنار همه این فعالیتها؛ به صورت مستمر برنامه های روانشناسی متعددی را نیز در شبکه های مجازی اجرا میکرد.

نکته مهم در مورد فعالیتهای تحقیقی او دراین جنبه جلوه گر بود که معمولا مردم وقتی گرفتار مشکلاتی و یا به بیان دیگر وضعیت آزار دهنده وتلخی می شوند به روانشناسی روی می آورند.اما محمود بر جنبه شادی آفرینی و مثبت روانشناسی متمرکز شده بود.

محمود۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سخنرانی ها همواره می کوشید که لبخند بر لبان مخاطبان بیاورد. حتی برنامه های سفرهای گروهی نیز با همین هدف برنامه ریزی شده بودند.او همواره می کوشید مخاطبانش را با تمهیداتی مانند خنده و سفرهای گروهی؛ از دنیای تلخی و نا امیدی که بیشتر مواقع در ان گرفتارمی شویم رهایی بخشد.

در کنار همه این فعالیتها محمود یک فرد فوق العاده خانواده دوست بود.همواره بخش مهمی از زمان زندگی اش به خدمت به اعضای خانوده و والدینش اختصاص داشت.او در زندگی شخصی متحمل لطمات و صدمات عاطفی متعددی شده بود. اما هیچگاه نمی توانستید در برخورد با او متوجه شوید که وی سالهای بحرانی را در زندگی اش پشت سر گذاشته است.حتی این موضوع موجب شده بود که او در شاد کردن دل مردم با اتکا به آموزه های روانشناختی بیشتر تلاش کند.

او همچنین در حال تلاش برای حل یک مشکل بزرگ جامعه ما بود.او، این مشکل؛یعنی تعلل برخی از ما برای افزایش آگاهی را ،از طریق لذتبخش کردن آگاهی همراه با شادمانی حل کرده بود.ما بدون تردید به کسب و نیز افزایش مستمر آگاهی مان نیاز داریم.یک جامعه با فرهنگ اصلا از افراد آگاه تشکیل میشود. محمود برنامه هایش و سخنرانی هایش فقط برای خندیدن و خنداندن و خنده صرف نبود،هدف او آگاهی بخشیدن به مردم و مخاطبانش بود تا آنها مسیر رشد را پیدا کنند و به زندگیشان مفهومی متعالی ببخشند.

محمود۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نگاهی به زندگی محمود می تواند این دستاورد را داشته باشد که : دقت کنید !دنیا مملو از فرصت است ، اما گاهی غفلت بیش از حد می تواند مانع از بهره گیری از این فرصتها شود.

در زندگی شما آنچه مهم است این است که  تغییر زندگی شما در جهت بهتر شدن ، انتخاب مقصد و برداشتن یک قدم برای رسیدن به اهداف عالی،یک ضرورت است. اگر سعی کنید از ابزار های شادی آفرین  استفاده کنید ، در واقع ممکن است سفرزندگی خود را جذابتر و آسانتر کنید.

محمود۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

البته جدی گرفتن زندگی یعنی شناختن قدر فرصتها و موقعیتها هم  یک شروع عالی است ؛قطعا یک شروع عالی میتواند پایان عالی هم داشته باشد. به نظر من این اتفاق(شروع و پایان عالی) برای محمود به طور کامل رخ داد.

حسن محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *