به گزارش “آژنگ نیوز”در اسفند ماه سال ۱۳۸۶ آخرین شماره مجله گل آقا منتشر شد.شماره ۱۹۵-۱۹۶این ماهنامه به عنوان “شماره مخصوص نوروز”و ذکر “شماره آخر” بر روی جلد منتشر گردید.در سر مقاله این شماره با نام مستعار گلنسا خانم آمده بود:این آخرین شماره ماهنامه گل آقا است.آخرین شماره حیات هفده ساله این نشریه در عرصه نشریات طنز و کاریکاتورایران، متوقف کردن انتشار یک نشریه کارآسانی نیست،این سختی را اهل نشر و مطبوعات بهتر می دانند..ماهنامه گل آقا پس از ۱۷ سال و ۱۹۶ شماره و هفته نامه بچه ها گل آقا در آستانه ۱۰ سالگی و ۳۸۵ شماره انتشار ،دیگر منتشر نمی شوند.همین جا از تمام دوستانی که طی این سالها در تهیه این نشریات نقش داشته اند تشکر می کنم.

با توقف انتشار ماهنامه، چون بسیاری از مشترکین این نشریه را پپش خرید کرده بودند،لاجرم مبالغ باقی مانده پول آنها نیز از طریق نشریه به مردم باز پرداخت شد.

image 128 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

روزگاری هفته نامه گل آقا نزدیک به یکصد هزار نسخه فروش داشت. اما همین هفته نامه گل آقا هم انتشارش در سال ۱۳۸۱ متوقف گردید.ماهنامه گل آقا هم میراث بر جای مانده ازهفته نامه گل آقا بود که کیومرث صابری بنیان آن را در آبان ماه سال ۱۳۶۹ پی گذاشته بود. از سالهای 86 به بعد به تدریج تیراژ نشریات افت قابل توجهی داشت.تعطیلی ماهنامه گل آقا هشداری بود به مطبوعات که یک نشریه طنز با سابقه بسیار و نویسندگان درجه یک و بهترین تولید محتوا در حد خودش، وقتی دچار تعطیلی شود ،وای به حال نشریات دیگر…

البته دست اندر کاران نشریه وعده داده بودند که در سال ۸۷به نحوی دیگر نسبت به انتشار یک نشریه از مجموعه گل آقا اقدام کنند.اما این اقدام علیزغم پی گیری های پوپک صابری فرزند کیومر ث صابری به جایی نرسید. از ان پس دیگران هم تلاش کردند که یک نشریه طنز منتشر کنند ،اما هیچ یک موفق نشدند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *