به گزارش “آژنگ نیوز”اولین تصویر از رودخانه خشک‌شده بر روی مریخ دردید عموم قرار گرفت.این عکس یک روز پس از ورود این مریخ‌نورد به دلتای یک رودخانه خشک‌شده بر روی مریخ، در معرض دید عموم قرار گرفته است.این تصویر خیره‌کننده را مریخ‌نورد ناسا به نام پرزوِرِنس ارسال کرده است، مهندسان ناسا را به حیرت انداخته است.این عکس کمتر از یک روز پس از ورود این مریخ‌نورد به دلتای یک رودخانه خشک‌شده بر روی سیاره سرخ، در معرض دید عموم قرار گرفته است. این مریخ‌نورد در این کاوش در جست‌وجوی نشانه‌های حیات است.تصاویر کامل، و اولین بار همراه با صدا، هنوز در حال ارسال به زمین و پردازش توسط آژانس فضایی آمریکا است، اما تصاویر اولیه، مریخ‌نورد را در فاصله دو متری تا سطح سیاره سرخ در حالی که توسط کابل‌های متصل به آن پایین آمده، نشان می‌دهد.

image 166 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ناسا در جستجوی فسیل موجودات فضایی در مریخ

آرون استوهورا، مهندس سیستم پرواز، در یک کنفرانس خبری گفت: «این تصویری است که ما قبلا هرگز ندیده‌ بودیم. خیره‌کننده بود و مایه هیجان بسیار تیم شد. احساس پیروزی داریم که توانستیم این تصاویر را به دست بیاوریم و آن را با دنیا به اشتراک بگذاریم

آدام استلتزنر، مهندس ارشد، این تصویر را «تاریخی» خواند و آن را در ردیف عکس‌های باز آلدرین [فضانورد امریکایی] از آپولو ۱۱ روی ماه، تصویر زحل از سوی فضاپیمای وویجر ۱، و تصویر «ستون‌های خلقت» از سوی تلسکوپ فضایی هابل قرار داد.

پائولین هوانگ، مدیر مأموریت استراتژیک برای عملیات سطحی، گفت که شات‌های دیگری هم گرفته شده است و تعدادشان از حد شمارش فراتر رفته است. او گفت: «تیم ما با دیدن این اولین تصاویر از شدت هیجان دیوانه شد. »

وی افزود: «انگارروی ۹ طبقه ابر بوده باشیم … یک حالت عجیب و غریب رویایی داشتیم. نمی‌توانستیم باور کنیم که داریم این تصویر را می‌بینیم. او گفت: «تیم ما با دیدن این اولین تصاویر از شدت هیجان دیوانه شد. »

به گفته مقامات، فضاپیما پس از فرود روی یک سطح صاف و ایمن در دهانه جزر و فقط با یک درجه شیب و سنگ‌های نسبتاً کوچک در نزدیکی آن، در موقعیت متعادل و خوبی است. در حال حاضر، سیستم‌های مریخ‌نورد هنوز در حال بررسی است. حداقل یک هفته طول خواهد کشید تا مریخ‌نورد دوباره شروع به مریخ‌نوردی کند.

گزارش از : شاهین رهنورد واقف

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *