آموزگار ۴۲ ساله ای به نام “ثابت قدم ” درآبان ۱۳۵۱ اقدام به ساختن نوعی آنتن جیبی تلویزیون کرده  وگفته که این آنتن  بر روی تلویزیون نصب می شود و قدرت گیرندگی اش بیش از قدرت آنتن های معمولی است.

وی می گوید این آنتن فقط ۱۵۰ ریال خرج برمی دارد من هم آن را به همین قیمت در اختیار مردم می‌گذارم. چون من این آنتن را برای مستاجران ساخته ام که صاحب خانه هایشان به آنها اجازه نصب آنتن تلویزیون روی پشت بام را نمی دهند!! از این رو سعی کردم قیمت آن هر چه کمتر باشد.

 وی اولین بار که در زمینه الکتریک دست به ساختن دستگاه زد ۲۲ سال داشت در آن زمان او رادیویی داشت که مرکز فرستنده را به خوبی نمی گرفت. از این رو دست به ساختن نوعی آنتن تقویتی مخصوص و رادیویی کرد که  او را قادر به گرفتن دورترین فرستنده ها می کرد.

image 29 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

  وی می گوید:من از آن پس دیگر هرگز به فکر ساختن دستگاه نبودم.  تا آن که شش ماه پیش ماجرایی مرا سخت تحت تاثیر قرار داده و وادارم کرد که دست به ساختن این دستگاه بزنم. ماجرا از این قرار بود که در محله ما یک مستاجر، تلویزیون خریده بود، اما  صاحب خانه اش به او اجازه نمی داد آنتن تلویزیون را روی پشت بام نصب کند. می‌گفت این آنتن قسمتی از پشت بام را اشغال خواهد کرد. این آموزگار ۴۲ ساله می افزاید :همان روز تصمیم گرفتم آنتنی بسازم که بسیار کوچک باشد و روی خود تلویزیون نصب شود و جای زیادی را هم نگیرد. به دنبال این تصمیم شش ماه زحمت کشیدم تا توانستم آنتنی بسازم که مخارج آن فقط ۱۵۰ ریال است. این آنتن به شکل جعبه ای است که از فیبر ساخته شده و از آن دو میله فلزی کوچک به شکل شاخک بیرون آمده است. همین دو شاخک کوچک با کمک دستگاه هایی که در داخل جعبه است، همان کاری را می کند که آنتن های معمولی انجام می دهند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *