مرغ یخ زده و تاریخ گذشته!در تاریخ گذشته!! هم  سابقه دارد!درفروردین ماه 1353  ودر حدود نزدیک به نیم قرن قبل ،موضوع مرغ وگوشت یخ زده ، مشکل ساز شده بود. اظهارات مقامات وقت در این خصوص قابل توجه است، در مورد گوشت یخ زده سیف الله زواره ای در روز سه شنبه 27 فروردین سال 1353به خبرنگاران می گوید :گوشت یخ زده برای مردم مالولوشده است. این لولورا ندانم کاری های مسئولین گذشته طرزعمل بد توزیع گوشت یخ زده در شرایط حاضرعلم کرده است نه خود مردم. اوائلی که واردات گوشت یخ زده باب شد بخش خصوصی این کار را بر عهده گرفت. واردکنندگان اولیه تحت تاثیر مطامع ناصواب خود چند پارتی گوشت منجمد نامرغوب وارد کشور کردندو به خورد مردم دادند و همین سودجویی آنان چنان خاطره بدی در مردم گذاشت که اگراکنون گوشت گوسفند تازه را هم به اسم گوشت یخ زده به آنها بفروشید، تحت تاثیر خاطرات بد گذشته آنرا با تنفر می نگرند.

image 222 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

 به دنبال توزیع اینگونه گوشتها مردم به نکات تازه ای اشاره میکردند، یک نفر به اسم ناصر بهمنی با ارائه یک بسته مرغ منجمد گفته بود: گوشت مرغ یخ زده تا دیشب برای من و خانواده ام خوب بود دیشب کنجکاوی یکی از افراد فامیل که مندرجات آلمانی روی لفاف  پلاستیکی این مرغ ها را خواند، نظر ما را نسبت به این نوع مرغ برگرداند .این فامیل پس از خواندن این نوشته ها گفت بر اساس تاکید کشور سازنده این گوشت باید در یخچال هایی با برودت  ۱۲ درجه زیر صفر نگهداری شود و در این صورت تا تاریخ 28/2/1974 قابل مصرف است. حال آنکه من این مرغ را در تاریخ16/4/1974 از فروشگاه تعاونی مصرف شهر و روستا شعبه قلهک خریده‌ام .یعنی دو ماه از تاریخ مصرف آن گذشته است .شنیدم که یکی از مقامات مسئول و به احتمال قریب به یقین رئیس سازمان گوشت در یکی از مصاحبه‌هایش گفته کشور تولید کننده این مرغ ها، برای آنکه کالایش زودتر به مصرف برسد روی آن تاریخ مصرف قید می‌کنند و اگر خریداری از این بابت ناراحت است می‌تواند مرغ را پس بدهد .بهر حال مصرف این مرغ ها زیان ندارد. اگر این طور باشد چرا ما زیر بار اشتباهات  آنها برویم .چرا باید مسئولین کشور ما مرغ را که برچسب آن نشان می دهد که دو ماه از تاریخ مصرف گذشته به مردم عرضه کنند. زیرا حتی اگر این مرغ سالم باشد اعتماد مردم را از هر نوع گوشت یخ زده سلب میکند .

در این مورد کارشناسان نیز اعلام مواضع کردند. فردی به نام دکتر علومی گفته ممکن است مقداری مرغ در تاریخ های قبلی به مغازه ها داده شده باشد و یا اینکه تاریخ تعدادی از جعبه های مرغ منجمد از موعد مصرف گذشته بنابراین باید خریداران مرغ منجمد همان‌طور که موقع خرید یک بیسکویت به تاریخ مصرف آن توجه می‌کنند! باید در موقع خرید مرغ منجمد به تاریخ مصرف توجه کنند !

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *