طی مرور تاریخ گانگسترها در آمریکا، با یک مورد عجیب از یک گنج 150 میلیون دلاری بر می خوریم.به نظر می رسد شولتز هلندی گانگستر معروف  دوران ممنوعیت ممکن است،یک گنج 150 میلیون دلاری رابه خاک سپرده باشد.

مرگ وی شایعات متعددی پیرامون  جعبه دفن شده ای پر از الماس ، سکه های طلا و اسکناس های هزار دلاری را برانگیخته است.

هنگامی که شولتز هلندی ، مهاجم معروف و گانگستر بدنام در سال 1935 مورد اصابت گلوله قرار گرفت ، شایعاتی در مورد ثروتی که گویا از خود به جا گذاشته بود به گوش می رسید. افسانه ها حاکی از آن بود که این اشیا قیمتی پنهان شده، در حال حاضر بیش از 50 میلیون دلار (و احتمالاً 150 میلیون دلار) قیمت دارند.این گنج شامل: از جمله سکه های طلا ، اسکناس های هزار دلاری ، الماس و اوراق قرضه جنگ جهانی اول  بوده ،که همه آنها در یک جعبه محکم قرار گرفته و در جایی در ایالت نیویورک دفن شده اند .

اما وجود این گنج هرگز به اثبات نرسید و موقعیت آن – اگر تاکنون وجود داشته باشد – یک راز کشف نشده است.

image 147 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
یک سکه با نشان سر عقاب که در سال 1903 در چنگلهای حاشیه نیویورک کشف شده است. ادعا می شود شولتز هلندی هم گنج خ.د را در سال 1935 در همین مناطق دفن کرده است.

تحقیقات در مورد گنج

تقریباً یک قرن بعد ، انبار ثروت اسطوره ای شولتز هنوز کشف نشده است. اما جویندگان گنج مصمم و مطمئن هستند که این گنج وجود دارد  و آنها هنوز هم به دنبال آن هستند. در یک برنامه پژوهشی و تحقیقاتی رسمی که برای اولین بار در 18 نوامبر2020 آغاز شد ، سه تیم برای حل معمای 85 ساله مامور شدند. بر اساس این برنامه آنها باید ، تونل ها و مخفیگاه های پنهان طولانی را ردیابی کنند و امیدوار باشند که نقشه های ماهواره ای آنها از زمین و رادار مدرنشان آنها را به سمت غنیمت مدفون هدایت کند.

شولتز در سال 1902 از پدر و مادری آلمانی متولد شد و از زمانی که هنوز در برونکس یک جوان بود کار قانون شکنی را آغاز کرد. به گفته محققان ، وی سرانجام با استفاده از خشونت شدید برای اجرای عملیات غیرقانونی از جمله حملات غیرقانونی ، اخاذی وشرکت درفعالیتهای قمار بازی غیرقانونی که در سراسر نیویورک و نیوجرسی گسترش یافت ، به عنوان یک متهم جنایی فوق العاده شرور شهرت یافت.

هنگامی که ممنوعیت مشروبات الکلی ،در سال 1920 به اجرا درآمد ، شولتز به سرعت آن را به عنوان یک فرصت پول سازی تشخیص داد. ناتی هندلی ، روزنامه نگار و نویسنده کتاب “شولتز هلندی” گفته ، وی کنترل عرضه غیرقانونی آبجو در برانکس را به دست گرفت و آن را با سیاست مشت آهنین اجرا کرد. نقشه شولتز ساده بود: تهدید و ترساندن هر صاحب رستورانی در منطقه هبروکس  برای اینکه فقط از اوخرید کرده و یا اینکه عواقب آن را متحمل شوند.

او یک داستان وحشتناک توصیف می کند که بر اساس آن،شولتز و شریک زندگی اش یکی از صاحبان رستورانهایی را که نمی خواست با آنها تجارت کند؛ ربودند. هندلی افزوده: آنها ،آن مرد را از شست آویزان کردند ، شکنجه کرده وبا دستمالی آغشته به اسید صورتش را مجروح ساختند،سپس به همان حال رهایش کردند ،تا برای دیگران درس عبرت شود.

آن رستوران دار پس از باج گیری و رها شدن ، از آسیب ناشی از اسید نابینا شد. این پیام مهمی را به بقیه صاحبان رستوران  داد تا  فقط از شولتزهلندی خرید کنند.

گسترش امپراتوری

بعدها شولتز حوزه فعالیت خود را به محله های دیگر نیویورک گسترش داد. او در برابر  اخذ پول ،محافظت از صاحبان رستوران و کارگران را بر عهده گرفت. هندلی میگوید : شولتز در یک دوره زمانی تقریباً از 12 تا 14 میلیون دلار در سال درآمد داشت.

هندلی گفت: “با درنظر گرفتن عامل تورم،ارزش آن ثروت الان بیش از 10 برابر امروز است.او حتی با رعایت استانداردهای گانگستری غیرقانونی هم درآمد زیادی کسب می کرد. با تمام تخمین ها ، وی در آن زمان یکی از ثروتمندترین گانگسترهای نیویورک بود.”

بیشتر فعالیتهای امپراتوری جنایت شولتز در اطراف شهر نیویورک قرار داشت. با این حال ، به گفته هندلی ، او وقت زیادی را در نواحی مختلف نیویورک سپری کرد و به کارخانه های تولیدی خود توجه داشت و از جوامع روستایی حاشیه شهر، برای گرفتن رشوه و اعلام قدرت، بازدید می کرد.

زمانی شولتز سعی در کشتن یک دادستان فدرال داشت،همچنین بی توجهی به هشدارهای دیگر اوباش قدرتمند برای عقب نشینی ،باعث شد رقبای گانگستر ترتیب قتل شولتز را دادند . یک قاتل حرفه ای در 23 اکتبر 1935 در یک رستوران در نیوآرک ، نیوجرسی با اسلحه به او شلیک کرد و شولتز را به قتل رساند. موضوع گنج مفقود شده شولتز تقریباً بلافاصله پس از مرگ وی شکل گرفت.زیرا نه همسر قانونی شولتز و نه هیچ کس دیگر از خانواده اش قدم پیش نگذاشتند که مالک ثروت هنگفتی که باید از فعالیتهای جنایتکارانه خود جمع کرده باشد ، بشوند.

شولتز احتمالاً از پس انداز دربانک اجتناب می کرد و غارتهای بدست آمده خود را در مکانهایی که قابل ردیابی یا مالیات نبود ، پنهان می کرد. وکیل شولتز” دیکسی دیویس” ادعا کرده بود که “یک جعبه بزرگ پر از پول ، اوراق قرضه و سکه” دیده است. هندلی گفت: در مورد دفن غنیمت باید اشاره کردکه دولت هرگز آن را بدست نیاورد. همچنین ادعاهای دیویس در مورد جعبه جواهرات هرگز تأیید نشد.

image 146 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این پول کجا رفته یک معماست.

هر روز شایعات بیشتری در مورد گنجینه دفن شده بعد از مرگ شولتز بوجود می آید.زیرا وی بر روی تخت به بیمارستان منتقل شده و با تب 106 درجه فارنهایت (41 درجه سانتیگراد) و با مورفین تحویل پلیس نیوآرک شد. یک متخصص استنوگرافی اظهارات شولتز گانگستررا در بسترو درساعات قبل از مرگ با دقت ضبط کرد.او صحبتهای زیادی را بر زبان آورده که بعضی از آنها ناشی از هذیان است، از جمله:”پیازتان را بالا ببرید و ما پرچم آتش بس را برافراشته خواهیم کرد” و”بدون حقوق و دستمزد. بدون دیوار. بدون کوپن”. قبل از اینکه شولتز برای آخرین بار از هوش برود ، فریاد زد: “سوپ لوبیای فرانسه-کانادا“.

هندلی می گوید: “شما می توانید تکه تکه هایی از صحبت های او را بردارید و بگویید که او ممکن است در سخنانش سرنخ هایی را ارائه کرده است ، اما  می دانیم که او در حال مرگ بود.با این حال من به هیچ وجه نمی توانم آن را حرفها را کاملا درک کنم ، اما چه کسی می داند؟شاید بعضی از این سخنان اشاره به آن گنج پنهان باشد.

نویسنده:مندی وایزبرگر

مترجم:علی محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *