تصوری از یک دیدنی طبیعی که به آن پرواز آبشار Fly Geyserنام داده اند.  ، این پدیده که به آن Fly Ranch Geyser نیز گفته می شود ، یک آبفشان کوچک زمین با آب گرم است که در زمین شخصی در واشو کانتی ، نوادا واقع شده است این آبفشان که بر روی تپه ای قرار گرفته است تقریباً 5 فوت (1.5 متر) ارتفاع و 12 فوت (3.7 متر) عرض دارد .

image 6 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در ژوئن 2016 ، در یک پروژه غیر انتفاعی از سوی دولت  این زمینها شامل 1800 هکتار  ، از جمله آبفشان را به قیمت 6.5 میلیون دلار خریداری گردید. بر اساس این پروژه دسترسی عمومی به این ملک در ماه مه 2018 محدود به منظور حفظ این اثر طبیعی محدود گردید.این آبفشان دارای جلبک هایی است که با آب گرم ،هماهنگی زیست محیطی دارند.اینگونه جلبکها که در محیط های مرطوب و گرم شکوفا می شود موجب گردیده اند چندین مدل  رنگ سبز و قرمز بر روی سنگ ها ایجاد شده و زیبایی طبیعی منحصر به فردی را بوجود بیاورند.

اولین آبفشان در این مکان در سال 1916 هنگامی که یک چاه به منظور دستیابی به آب ، برای آبیاری زمینهای کشاورزی حفر شد ، شکل گرفت. اما وقتی آبی که از زمین فوران زد آنچنان گرم بود که دمایش  نزدیک به نقطه جوش بود ، چاه رها شد و بنا بر این در طول زمان یک مخروط کربنات کلسیم 10-12 فوت (3.0-3.7 متر) تشکیل شد.

image 7 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال 1964 یک شرکت انرژی زمین گرمایی چاه دوم را در نزدیکی محل چاه اول حفر کرد.اما از این جاه نیز استفاده نشد .ظاهرا آن شرکت  چاه را پوشاند، اما دقت لازم معمول  نشد. بنابر این با فوران چاه دوم یک مخروط دیگر تشکیل شد. مواد معدنی محلول در آب ، از جمله کربنات کلسیم و سیلیس ، جمع شده و  این مخروط ها ی رنگارنگ را ایجاد می کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *