از تاریخ گربه ها روی تپه در پروگره گشایی شد. در ابتدا ، کارگران به سختی می توانستند تصویر این گربه را ببینند ، زیرا فرسایش طبیعی در دامنه کوه خطوط اصلی را تقریباً پاک کرده بود. با این حال ، پس از حدود یک هفته حفاظت ، باستان شناسان تصویر را که حدود 200 سال قبل از میلاد مسیح قدمت دارد ، بازسازی کردند.

این تصویر هم مانند دیگر تصاویر مربوط به تمدن نازکا – از جمله میمون ، نهنگ قاتل ومرغ مگس خوار – بسیار عظیم است ، این تصاویر از بالا  با وسایلی مانند هواپیما یا هواپیمای بدون سرنشین بهتر دیده می شود. “خطوط” گربه بین 12 تا 16 اینچ (30 و 40 سانتی متر) عرض دارد و کل گربه سان حدوداً 121 فوت (37 متر) طول دارد.

image 175 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سبک ترسیم نقشه سنگی گربه – یعنی موجودی  که سرش به سمت بیننده باشد – نشان می دهد که در اواخر دوره پاراکاس ساخته شده است (فرهنگ Paracas قبل از فرهنگ نازکا بود ، که در حدود 100 سال پیش از میلاد آغاز شده است علاوه بر این ، فرهنگ پاراکاس بخاطر ترسیم گربه سانان روی سرامیک و منسوجات ، بسیار مشهور است .

خطوط  و ترسیمات تمدن نازکا در فهرست میراث جهانی که توسط سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبتو شناخته شده است. قدمت اکثر خطوط شناخته شده نازکا مربوط به 200 سال قبل از میلاد است.

جانی ایسلا ، باستان شناس ، مدیر حفاظت از خطوط نازکا در وزارت فرهنگ کشور پرو ، به گاردین گفت: در سال های اخیر ، محققان حدود 80 تا 100 ژئوگلیف قبلاً ناشناخته را در دره های نازکا و پالپا کشف کرده اند که همگی متعلق به قبل از فرهنگ نازکا هستند. . وی گفت: “اندازه آنها کوچکتر است و به دامنه تپه کشیده می شود و مشخصاً به یک سنت قبلی تعلق دارد.”

image 176 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همچنین ایسلا به مطبوعات محلی نیز گفته: “شاید تعجب آور باشد که هنوز طرح های جدید یافت می شود ، اما ما می دانیم که موارد دیگری نیز وجود دارد.در چند سال گذشته ، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ، ما را قادر می سازد  تا از تپه ها عکس های بیشتر و دقیق تری بگیریم .در نتیجه  این امکان فراهم شده تا آثار باستانی بیشتری را کشف کنیم.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *