در دی ماه سال 1351یک عده با کلاهبرداری با روشی  عجیب و شیوه تازه ای یک مسافر ساده را سرکیسه کردند،حکایت ماجرا چنین بود: ارومیه،دو مرد ناشناس با ابداع تازه ترین روش کلاه برداری تمام موجودی مرد مسافری را ربودند!

مرد مسافر که حسین عباسی نام داشت، جهت انجام کاری از شهر خود مراغه به ارومیه آمده بود.

وی هنگامی که در یکی از خیابانهای ارومیه مشغول قدم زدن بود، با دو  مرد ناشناس  رو در رو درآمد که جلو او را گرفتند.و پرسیدند که آیا شما از مراغه آمده ای؟آقای عباسی جواب مثبت داد.یکی از دو مرد ناشناس به او گفت ما می خواهیم برای فلان فرد(یکی از اشخاص مهم مراغه)مبلغی پول بفرستیم و خواهش میکنیم تو این زحمت را قبول کن.

image 99 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
خیابان خیام ارومیه دهه 30

او هم قبول کرد و مرد ناشناس  به او گفت :اسکناس ما 500 تومانی است ،تو هرچه پول همراه خودت داری به ما بده و بعدا این 500 تومان را خرد کن و طلب خود را بردار و بقیه اش را به آن شخص در مراغه تحویل بده.

عباسی تمام موجودی خود را که 1500 ریال بود،به مرد ناشناس داد و ناشناس گفت: تو با دوستم در اینجا بمان تا من بروم و 500 تومانی را بیاورم.ولی چند دقیقه پس از رفتن ناشناس ،دوست او به عباسی گفت:دوست من خیلی دیر کرد،ممکن است برایش اتفاقی افتاده باشد،تو اینجا بمان تا من به سراغ او بروم.به این ترتیب ،هر دو مرد متواری شدند و عباسی را بدون حتی یک شاهی پول،در شهر غریب باقی گذاشتند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *