آژنگ نیوز”:جزایر فارو در اقیانوس اطلس شمالی واقع شده اند.،این جزایر کوچک با قله های دندانه دار ، صخره های وسیع  وکوه های شیب دار که در طول جزایر امتداد دارند، سراز آب بیرون آورده اند.

جزایر فارو ،در قلمرو  یک منطقه خودگردان  نزدیک دانمارک است.در این منطقه جغرافیایی ۱۸ جزیره در تقاطع ایسلند ، اسکاتلند و نروژ قرار دارند و مانند همسایگان خود ، جزایر فارو همه گی به عنوان یک مقصد کامل گردشگری به شمار می آیند. در این جزایر امکان پیاده روی در طبیعت زیبا ومتنوع ، وجود دارد .همچنین گردشگران می توانند شاهد انواع و اقسام مراسم سنتی  در این جزایر باشند. بعلاوه ، آسمانها در زمستان نورهای شمالی یا شفق قطبی را به نمایش می گذارند ،که فرصت کم نظیری برای تماشای آن در این جزیره ها فراهم میگردد.

از کپنهاگ با سوار شدن به  هواپیمای کوچک و عبور از فراز آتلانتیک در مدت کمی میتوان  به فرودگاه واگار رفت. به محض ورود به فرودگاه برای شروع تجربه ودیدن طبیعت زیبایی فارو مجبور نیستید خیلی دور شوید. درست در خارج از فرودگاه گوسفندان در چمنزارها مشغول چرا بوده و فرودگاه با مزارع سبز و دریاچه های درخشان احاطه شده است.

فقط  با پنج دقیقه رانندگی به نزدیک سورواگسواتن می رسید.در این منطقه  بزرگترین دریاچه جزایر فارو قرار دارد. آب دریاچه  از ارتفاع چند صد فوتی به اقیانوس سرازیر می شود .

جزایر فارو به پادشاهی دانمارک تعلق دارند ، اما آنها دارای هویت فرهنگی و زبان خاص خود هستند که به ایسلند نزدیکتر است. سنت ها و آداب و رسوم غنی تاریخی آنها نیز به طورمشخص به ایسلندی ها بیشتر شباهت دارد.

فارو14 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یکی از سنتهای فاروئی ، که البته بحث برانگیز نیز هست ، کشتن نهنگ یا دلفین با قلاب و چاقو است که با انجام این عمل به دلیل رفتن خون از پیکر نهنگها  سواحل به رنگ قرمز در می آیند.این عمل برای دهه ها انجمن های حفاظت از حیات وحش را خشمگین کرده است.

اما مردم محلی به این واکنشها بی اعتنا هستند آنها می گویند “این یک سنت چند صد ساله و بخشی از زندگی ما برای چندین سال است. حذف آن از زندگی ما می تواند هویت ما را از بین ببرد. “

در جزایر فارو تعداد گوسفندان بیشتر از انسانها هستند. ۷۰هزار گوسفند در مقابل ۵۰ هزار نفر در جزایر فارو زندگی می کنند.

این جزایر همچنین میزبان بزرگترین کلنی کلوچه های کشور است که عمدتا در Mykines یافت می شود. جزیره Mykines در۱۰کیلومتری جزیره اصلی فارو قرار داشته و غربی ترین جزیره فارو نیز به شمار می آید. این جزیره  فقط ۱۴نفر جمعیت دارد و هیچ جاده ای نیز ندارد ، با یک کشتی و سفری  45 دقیقه ای از فرودگاه واگار می توان به این جزیره رسید.تپه های سرسبز ،پرنده هایی که در لبه صخره ها لانه کرده اند ،فضایی آرامش بخش اما پرهیجان در این جزیره برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد.

ترجمه احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *