از همین اول باید اشاره کنم که نقشه و یا طرح ضربه زدن به نماینده فوتبال ایران یعنی تیم پرسپولیس بعد از بیان نام تاریخی خلیج فارس از سوی مربی تیم پرسپولیس در کنفرانس مطبوعاتی ریخته شد. جلوگیری از قهرمانی پرسپولیس البته دلایل مختلفی داشت ،اما نمایندگی این تیم برای خلیج فارس برای برخی سنگین بود.به همین جهت مهاجم تیم پرسپولیس آل کثیر را با تهمت!!انجام اقدام نژاد پرستانه روبرو و او را محروم و تیم پرسپولیس را هم جریمه دلاری کردند.اما نتیجه این اقدام قهرمانی پرسپولیس بود!!. بررسی این موضوع بسیار مهم است و مهمترین آنها روشن شدن برخی مسائل و پاسخ به تعدادی از سوالات مطرح بود که برخی از آنها عبارتند از:

1- به نظرمی رسد، د ر کنفدراسیون فوتبال حداقل یک نفر که از فوتبال به صورت تخصصی سر در بیاورد حضور ندارد. به این دلیل ساده که اعضای این فدراسیون هنوز نمی دانند،نتیجه یک مسابقه فوتبال در زمین فوتبال تعیین می شود.نه در پشت درهای بسته و جلسه چهار تا نفر!اگر تاکنون نسبت به این موضوع آگاهی نداشتند .پیروزی تیم پرسپولیس بر تیم عربستانی که ظاهرا فقط دو سه نفر بازیکن با ملیت عربی داشت،پاسخ واضحی به این موضوع بود.

2- بازی پرسپولیس و پاختاکور 3 روز پیش برگزار شد. برای کشف یک اقدام نژاد پرستانه؟!!3روز وقت زیادی نیست؟!آیا با عرض معذرت، برخی افراد کند ذهن می توانند واقعا برنامه ریزی مناسبی برای فوتبال در این قاره وسیع داشته باشند؟

3- موضوع تبعیض نژادی اصلا مربوط به منطقه خاورمیانه و یا آسیا نیست.همین الان اگر از متفکرین کشورمان و یا همین قاره آسیا هم در خصوص اینکه نژاد پرستی چیست ؟سوال کنید. کسی نمی تواند پاسخ واضح و روشنی بدهد. زیرا اصلا مسئله تاریخی مانبوده. نژاد پرستی مال قاره ای است که 2 تا جنک جهانی از آنجا شروع شده است!بنا براین چسباندن این وصله به بازیکن ایرانی فوتبال که دیگر جای خود دارد!

image 21 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

4-الان معلوم می شود چرا سیستمهای الکترونیکی ِیا همان وی ای آر بسیار دیر در مسابقات بکار گیری شد.یکی از دلایلش همین بوده که اسرار را این سیستم هویدا میکرد و کسی دیگر جرئت نمی کند با ابزار غیر ورزشی نتیجه مسابقه را رقم بزند!!

5- تیم پرسپولیس به همه ثابت کرد که در زمین فوتبال ،باید فوتبال بازی کرد. آنها خودشان به خوبی به این نکته پی برده بودند.اما بازیکنان عربستانی فکر میکردند دوران سابق است و با شانتاژ،ایجاد درگیری،تاثیر روی داور می توانند نتیجه بازی را رقم بزنند.الان امیدوارم متوجه موضوع شده باشند و در بازیهای بعدی در زمین فوتبال بازی کنند ،نه نمایش؟!

6- برد تیم پرسپولیس برای فوتبال آسیا بسیار مهم است. زیرا به عینه به تمامی دست اندر کاران فوتبال این قاره ثابت کرد که باید دست از کوته فکری بردارند. اگر در زمین فوتبال ،بازی فوتبال انجام شود برای همه خوب است!کنفدراسیون و مقامات مربوطه هم از این هشدار درس بگیرند و مسیر حرکتشان را اصلاح کنند!

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *