با افزایش حقوق برای ملکه انگلیس،وزارت خزانه‌داری بریتانیا گفت پول بیشتری را برای جبران کسری عایدی ملکه در اختیار املاک او قرار می‌دهد.

دولت بوریس جانسون تأیید کرد که در پی کاهش چشمگیر درآمد حاصل از املاک سلطنتی در طول بحران کرونا، مبلغی به درآمد ملکه اضافه خواهد کرد.

خانواده سلطنتی از فروشگاه‌های خیابان ریجنت در لندن، و چند مرکز خرید و پارک تفریحی در سراسر کشور، مابقی را به عنوان حق اجاره دریافت می‌کنند. اما درآمد حاصل از این املاک از زمان آغاز بیماری عالم‌گیر بیش از ۵۰۰ میلیون پوند کاهش پیدا کرده است.

وزارت خزانه‌داری بریتانیا گفت پول بیشتری را برای جبران کسری عایدی ملکه در اختیار املاک او قرار می‌دهد تا بودجه ملکه برای انجام وظایف سلطنتی در سطح فعلی خود باقی بماند.

یک سخنگوی خزانه‌داری به ایندیپندنت گفت: «در صورت کاهش درآمد حاصل از املاک سلطنتی، بودجه وظایف را به اندازه بودجه سال قبل نگه می‌داریم. »

image 268 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

وی افزود: «درآمد حاصل از املاک سلطنتی برای انجام خدمات عمومی مهم ما به کار می‌رود، که در طول ده سال گذشته جمعا ۲.۸ میلیارد پوند به خزانه برگردانده است. بودجه وظایف سلطنتی برای انجام امور رسمی خاندان سلطنتی تخصیص داده شده و هیچ یک از اعضاء این خاندان درآمدی شخصی از این بودجه کسب نمی‌کنند.»

جزئیات بیشتر در مورد این بودجه قرار است روز جمعه تعیین شود، اما قوانینی که برای محاسبه مبلغ بودجه به کار می‌روند اجازه هر گونه کسری بودجه ملکه را منتفی دانسته است.

گراهام اسمیت، عضو گروه کارزار ضدسلطنتی جمهوریت، این قانون را «تضمین طلایی» خواند و گفت: «به محض این که این بودجه بالا برود هیچ وقت پایین نمی‌آید، و مالیات‌دهندگان در این میان ضرر می‌کنند. »

رابرت پالمر، رئیس مؤسسه «عدالت مالیاتی بریتانیا» می‌گوید: «هضم این کمک مالی به خاندان سلطنتی برای مردمی که ملکه را دوست دارند ولی شغل و درآمد خود را در بحران کرونا از دست داده‌اند سنگین است. »

سود حاصل از املاک سلطنتی به خزانه‌داری منتقل می‌شود که آن‌ها هم به نوبه خود ۲۵ درصد آن را به عنوان «کمک هزینه امور سلطنتی» به ملکه برمی‌گردانند.

ولی سازمان املاک سلطنتی هفته گذشته خبر از کاهش عایدی اجاره‌ها به میزان ۵۵ میلیون پوند داد، که به معنی افت ۱.۲ درصدی و رسیدن به درآمد ۱۳.۴ میلیارد پوند است.

توافق با خزانه‌داری بدین معنی است که این سازمان برای پرداخت عایدی‌ها به درآمد اعلام «وضعیت نامتوازن» کرده است.

به گفته دن لابد، رئیس اجرایی سازمان املاک سلطنتی: «وضعیت اقتصادی و بازار آشفته امروز ما را محتاط کرده است و به همین منظور با خزانه‌داری به توافق رسیدیم تا برای پرداخت کامل سود درآمد خالص خود روندی مرحله‌بندی‌شده را در پیش بگیریم.»

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *