آژنگ نیوز”:اشتوتگارت آرام ترین شهر جهان است .زیرادر آخرین  درجه بندی صورت گرفته در مورد شهرها به عنوان کم استرس ترین شهر در جهان رتبه بندی شد . ملانی باک ساکن این شهر وبومی اشتوتگارت ، حتی بدون در نظر گرفتن این رتبه بندی می گوید: این شهر واقعاً جایی است که نبض را آرام می کند.

طبق رتبه بندی Zipjet در سال ۲۰۱۷پیرامون  “کم استرس ترین و پرآرامش ترینشهرهای جهانی” ،باز هم  اشتوتگارت رتبه های بالایی در جهان داشت.

پایتخت بادن-وورتمبرگ بالاترین امتیازات را برای فضاهای سبز ، قدرت خرید خانواده و سلامت روان شهروندان دریافت کرده است. این شهر همچنین در مقوله هایی مانند بیکاری و سرانه بدهی ، با  رکورد ونرخ پایین (که فقط توسط شهر مونیخ ،در این مورد رکوردهایش شکسته شد )، عملکرد خوبی داشت.

اشتوتگارت آرام - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در اینجا  به چهار دلیل که اشتوتگارت را مکانی آرام برای زندگی معرفی میکند ،اشاره می شود.

فضاهای سبز همه جا هستند

اشتوتگارت یک شهر سبز است – و این فقط به این دلیل نیست که شهردار محلی عضو حزب سبز آلمان “Die Grünen” است.بلکه  این  شهر یک پارک ۶هزارمتر مربعی ،چندین پارک عمومی و مکانهای تفریحی  متعدد دارد . از جمله آنها می توان به معروف ترین پارک شهر Schlossgarten (باغ قلعه) اشاره کرد.

باغ قلعه همچنین بخشی از مکانی  است که “Green U” نامیده می شود ،این منطقه  جایی است  که پارکهایی مانند پارک روزنشتاین ، باغ Leibfriedscher و پارک Hilllesberg به هم می پیوندند و اگر از بالا به اشتوتگارت نگاه کنید ، شکل “U” طبیعی را تشکیل می دهند.

چشمه های طبیعی بی شماری وجود دارد

اشتوتگارت دارای ۱۹ چشمه طبیعی است که روزانه ۲۲ میلیون لیتر آب معدنی پمپ می کند. این شهر دارای سه حمام آب گرم اصلی است و حتی تعداد بیشتری حمام خصوصی در داخل و اطراف شهر وجود دارد. مردم محلی می دانند در روز سرد زمستان هیچ کاری بهتر از این نیست که در یک استخر آب گرم و شیرجه بروند و مشکلات خود را برطرف کنند.

هر آنچه که شما نیاز دارید فقط یک سفر کوتاه با شما فاصله دارد

در مرکز شهر اشتوتگارت همه چیز نزدیک است. با حدود ۶۰۰هزار نفر ساکن ، این شهر هنوز یک شهر کوچک است ، بنابراین مکان های زیادی در منطقه مرکز شهر در فاصله نزدیک قرار دارند که  پیاده می توان به آن مکانها رفت.

اگر لازم باشد  از دره ای که در مرکز شهر اشتوتگارت قرار دارد ،به آسانی و با سرعت می توانید خارج شوید. می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی قابل اعتماد و ارزان قیمت  استفاده کرده و سوار اتوبوس های مدرن  بشوید.

مناظر به سادگی خیره کننده است

اشتوتگارت با مناظر زیبایی احاطه شده است. افراد محلی که می خواهند از زندگی شهری فرار کنند می توانند از چندین مکان متعدد،یکی را انتخاب کنند. پارک طبیعت Schönbuch در جنوب غربی شهر برای پیاده روی و تماشای طبیعت بسیار مناسب است ، جنگل های انبوه ، نهرهای زیبا ، درختان باستانی و محفظه های بازی متعدد نیز در دسترس قرار دارند.

اشتویتگارت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

رودخانه نکار از شمال شهر می گذرد و باغ های انگور دوست داشتنی آن را احاطه کرده اند. علاوه بر این ، کوه های آلپ سوابا و حتی جنگل سیاه ، به نام گیتو معروف ، فقط یک ساعت با مرکز شهر فاصله دارند. مردم به همه این مناطق دسترسی داشته و می توانند  به پیاده روی ، دوچرخه سواری ،بپردازند ویا فقط یک بنشینید و یک غذای ساده مخصوص پیک نیک را بخورند.

در مجموع اشتوتگارت واقعاً مکانی عالی برای زندگی است و هنوز هم یک گوهر پنهان به شمار می آید. با اینکه اشتوتگارت  به عنوان یک منطقه محلی شناخته می شود ،اما همیشه مکان های جدیدی برای کشف و کاوش درآن وجود دارد.

ترجمه احسان محرابی

گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *