اگربخواهیم  لیستی از بزرگترین استادیوم های فوتبال روی زمین را ارائه دهیم ، چندین نام مشهور و برجسته وجود دارد ،مانند: ومبلی ،ماراکانا ،سن سیرو، برنابئوو آلیانز آرنا.

اما یکی از نمادین ترین مکان ها برای بازی فوتبال رادر دهکده ای با 510 نفر جمعیت پیدا خواهید کرد.زمین فوتبالی که تیم آن هرگز به جایی حتی نزدیک به  لیگ قهرمانان اروپا  هم نخواهد رسید. با این حال ، زمین هنینگسور یکی از جالب ترین زمینهای فوتبال  است.

image 246 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

زمین فوتبال هنینگسور در یک دهکده ماهیگیری در جزایر دوردست لوفوتن ،در کشور نروژقرار گرفته است. این مجمع الجزایر سنگی در قطب شمال دارای خلیج های وسیع و مراتع سرسبز است. دریاهای آن سرشار از ماهی های متنوع است. شاهین ها و عقاب ها روی صخره های آن لانه می کنند. کلبه ها و خانه های مربع  و جعبه ای شکل آن توسط ساکنان آب های سرد شمالی ساخته شده اند . تعداد زیادی از پل ها و تونل ها جزایر  و خانه ها و ساکنان آن را به هم متصل می کنند. این جزیره به خودی خود با این شکل و شمایل جغرافیایی و منحصر به فرد حیرت انگیز است ،اما زمین فوتبال آن بر جذابیت و شهرتش افزوده است.

بخشی از جزیره، برای ایجاد فضای زمین فوتبال  مسطح شده است. رنگ سبز روشن و خطوط سفید رنگ  این زمین فوتبال در برابر سنگ و علف های برهنه ای که آن را احاطه کرده اند خودنمایی می کنند .تماشای بازی فوتبال در زمان حرکت و جریان امواج  دریای قطب شمال با پس زمینه منظره ای جذاب و سورئال از صخره ها یک امکان منحصر به فرد  است .به این شکل فوتبال  ،به عنوان یک بازی زیبا، برجذابیت و شهرت نروژ این کشور مستقر در اسکاندیناوی افزوده است.

به  همین جهت شرکت های تجاری وارد عمل شدند ، یوفا و پپسی از اینجا فیلم گرفتند و آن را منتشر ساختند. اما بیشتر اوقات اینجا فقط مکانی برای یک بازی فوتبال معمولی است. باشگاه آماتور محلی هنینگسور در اینجا مسابقات داخلی برگزار می کند ، همچنین از آن برای آموزش جوانان نیز  بهره می گیرند. از زمین های اطراف استادیوم فوتبال نیز برای خشک کردن ماهی کاد قطب شمال که به سراسر دنیا صادر می شود استفاده می شود.

image 247 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بدین ترتیب  زمانی که ماهی های محلی برروی قفسه های اطراف زمین فوتبال خشک می شوند.،تماشاگران هم در حالی که یک صندلی به همراه آورده اند می توانند یک مسابقه فوتبال را تماشاکنند. چون این زمین بازی فوتبال ،سکوی تماشاچی ندارد.

ترجمه احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *