“آژنگ نیوز”:امروزه بازی های ویدئویی صنعت جهانی 100 میلیارد دلاری را تشکیل می دهند و تقریباً  در دو سوم خانه های آمریکایی اعضای خانوار ، مرتباً بازی های ویدئویی انجام می دهند. و واقعاً جای تعجبی ندارد: بازی های ویدئویی ده ها سال است که وجود دارد و وسعت سیستم عامل ها ، از سیستم های بازی ، کنسول های خانگی ، کنسول های دستی و موبایل را در بر می گیرد. آنها همچنین اغلب در خط مقدم پیشرفتهای دنیای فناوری رایانه قرار دارند.

روزهای اولیه

اگرچه بازی های ویدئویی امروزه در خانه های سراسر دنیا یافت می شوند ، اما در حقیقت  شروع به کار آنها در آزمایشگاه های دانشمندان بود.

به عنوان مثال ، در سال 1952 ، استاد انگلیسی A.S. داگلاس بازی OXOرا به عنوان بخشی از پایان نامه دکتری خود در دانشگاه کمبریج ارایه کرد. در سال 1958 ، ویلیام هیینگبوتام  یک بازی ابتدایی تنیس را برای دو نفر روی یک کامپیوتر بزرگ آنالوگ و صفحه نمایش اسیلوسکوپ متصل کرده و آن را برای بازدید کننده گان از نمایشگاه سالانه ملی بروکهاون در آپتون ، نیویورک به نمایش درآورد.

image 16 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال 1962 ، استیو راسل در انستیتوی فناوری ماساچوست Spacewar! ، یک بازی ویدئویی جنگی فضایی مبتنی بر رایانه را برای PDP-1 (برنامه ریزی داده پردازشگر 1) ، اختراع کرد . این اولین بازی ویدیویی بود که می توانست بر روی چند کامپیوتر نصب و اجرا شود.

در سال 1967 ، توسعه دهندگان در Sanders Associates Inc. ، به سرپرستی رالف بائر ، سیستم بازی های ویدئویی چند برنامه ای را که می توانست در تلویزیون پخش شود ، اختراع کردند.

بائر ، که بعضاً به عنوان پدر بازی های ویدئویی از او یاد می شود ، دستگاه خود را به مگناوکس مجوز داد ، که این سیستم را در سال 1972 به عنوان ادیسه ، اولین کنسول خانگی بازی های ویدئویی ، به مصرف کنندگان فروخت. در طی چند سال آینده ، کنسول بدوی ادیسه پیشرفت کرده و به صورت تجاری و در سطحی گسترده به بازار عرضه شد.

بازی ها رنگی می شوند

در سال 1977 ، آتاری Atari 2600 (معروف به سیستم رایانه ویدیویی) یک بازی جدیدرا منتشر کرد .این وسیله بازی جدید یک کنسول خانگی بود که دارای جوی استیک ها و کارتریج های قابل تعویض بازی نیز بود. همچنین با این وسیله ، بازی های را به صورت رنگی کاربران می توانستند  انجام دهند.

image 17 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

صنعت بازی های ویدئویی در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 تحولات  قابل توجهی داشت .

در این زمان صنعت خانه بازی های ویدیویی از سال 1985 هنگامی که سیستم سرگرمی نینتندو (NES) با نام Famicom در ژاپن به ایالات متحده آمد ، شروع به بازیابی کرد.شرکت NES گرافیک ، رنگ ، صدا و گیم پلی 8 بیتی را نسبت به کنسول های قبلی بهبود داده بود. نینتندو ، یک شرکت ژاپنی بود که در سال 1889 به عنوان تولید کننده کارت بازی فعالیت خود را آغاز کرد .

زندگی کامپیوتری به جای بازی کامپیوتری

در سال 1989 ، نینتندو با ترویج بازی دستی با انتشار دستگاه بازی ویدیویی 8 بیتی Game Boy و بازی اغلب همراه Tetris ، مجدداً یک موج جدید دربازی های کامپیوتری ایجاد  کرد. طی 25 سالبعدی  ، نینتندو تعدادی از جانشینان موفق بازی گیم را منتشر می کند ، از جمله رنگ Game Boy در سال 1998 ، Nintendo DS در 2004 و Nintendo 3DS در سال 2011.

در سال 1995 ، سگا سیستم آمریکایی بازی کامپیوتری  خود را در آمریکای شمالی منتشر کرد ،این بازی  اولین کنسول 32 بیتی است که برنامه بازی خود  رابر روی سی دی اجرامی کرد نه کارتریج. سپس پلی استیشن 2 ، که اولین کنسولی بود که از DVD استفاده می کرد ، در برابر Sega Dreamcast منتشر شد .

image 18 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

امروزه دیگر بازی های کامپیوتری به طور کلی شکل عوض کرده اند  و تبدیل به زندگی در فضای مجازی شده اند. سونی و مایکروسافت با داشتن کنسول های جدید خود ، هم اکنون دیدگاه های خود را در مورد بازی های واقعیت مجازی تنظیم کرده اند ، فناوری ای که امکان تغییر نحوه تجربه بازیکنان بازی های ویدیویی را دارد.

ترجمه از :احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *