تیم بارسلونا در یکی مانده به آخرین بازیش در فصل کرونایی 2020 در حالیکه تیم مقابل یعنی اوساسونا 10 نفره شده بود یک گل دیگر خورد و 2 بر 1 بازی را در حالیکه در نیوکمپ میزبان بود ،به تیم رده یازدهم  اوساسونا باخت. به بیان دیگر تیم بارسا که همواره در سالهای اخیر بهترین رکوردها را به دست می آورد ،در این بازی صاحب بدترین رکوردهای ممکن شد.اما چرا چنین اتفاقی افتاد؟ اگر بخواهیم به طور خلاصه و در مجموع یک دلیل  موثر ارایه کنیم ،باید اشاره کنیم که بارسا باخت به دلیل کم عقلی مدیران و مربیان تیم بارسلونا .

زمینه های این شکست از زمان حضور مدیریت جدید  بر بارسلونا شکل گرفت. بی عقلی ها از زمان انتقال نیمار به  پاری سن ژرمن آغاز شد سپس خریدهای کاملا ناموفق و بی فایده مشکل بعدی بود. بازیکنانی که حتی باید به بارسا پول میدادند که در این تیم حضور یابند،اما میلیونها یوورو دریافت کرده و حتی به زور سر ساعت در تمرین حاضر می شدند. مثل دمبله! این اتفاق  نشانگر فقدان عقل و تخصص در بخش خرید بازیکن بارسلونا بود. آنها نمیدانستند که چه بازیکنی مناسب  سیستم بازی  بارسا است. اما اشکال اساسی تر در انتخاب مدیران بود. آنها که در انتخابات تازه پیروز شده بودند،می خواستند با آوردن نامهای بزرگ به بارسا  اشتباهشان در مورد نیمار را جبران کرده و از طرف دیگر با نامها برای خودشان شهرت و اعتبار بخرند. دمبله ،کوتینیو ،گریزمان و….فقط اسامی بزرگی بودند،اما عملا  ثابت شد که در سیستم تیمی بارسا جواب نمی دهند.

image 112 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در اینجا البته بهتر است دوباره به ماجرای بازی با اوساسونا بازگردیم . اوج بی عقلی مدیران بارسا آوردن کیکه ستین بود . این مرد در اولین مصاحبه مطبوعاتی اش ابراز خوشحالی کرد که تا دیروز در گاو داری اش ! مشغول بکار بوده و روز بعد شده مربی بارسلونا! بیان این کلمات از یک مربی در باشگاهی که فوتبالش بر اساس منطق و عقل بنا شده نشان می دهد که چه مربی فاقد شعوری انتخاب شده ،توسط  مدیرانی که آنها هم با عقل ارتباط ضعیفی داشتند.نمونه کامل بی عقلی مربی در بازی با اوساسونا ظهور کرد. وقتی بازی شروع شد و نامهای حاضر در ترکیب  بر روی صفحه تلویزیون آمد  همه چیز روشن شد. مربی بی عقل در حساس ترین بازی ،ترکیب عجیب و غریبی داخل زمین گذاشته بود. خط حمله برایتویت ، آنسو فاتی در دفاع چپ تودیبیو .خط هافبک ریکی پوییچ . آیا سوارز ،ویدال،آلبا ،دی یونگ،بوسکتس ،آرتور ملو آسیب دیده بودند،یا محرومیت داشتند. نه خیر آرتور ملو را تلویزیون اسپانیا نشان داد داشت خمیازه می کشید. بقیه هم در اواخر بازی وارد زمین شدند.این بازی از آن نظر حساس بود که در صورت پیروزی بارسا کار قهرمانی به بازی آخر رئال میکشید. اما مربی  به ترکیبی رسیده بود که نشان میداد او بازی قهرمانی را واگذار کرده و یا می داند که در پایان بازیها اخراج می شود .پس با خودش می گوید زمین سوخته تحویل میدهم و یا اینکه اصولا او کاره ای نبود. به بازی نگاهی می اندازیم .دفاع چپ تودبیو یک ارسال موفق نداشت. سمدو ضعیف عمل میکرد. در حالیکه سرخی روبروتو چند سال در همین پست موفق بود. روبروتو در زمین بود اما نه آنجایی که موفق بود. زیرا مربی میخواست بگوید من ترکیب می چینم .حتی اگر ترکیب احمقانه باشد. جوانی به نام پوییچ در زمین است او کپی ضعیف آرتور ملو است . ملو در سکوها و او در زمین باید برای مسی موقعیت سازی کند!!برایتویت در زمین است اما تیم بارسا 10 نفره است. او 70 دقیقه در زمین بود ویک بار ،آن هم در آقساید به توپ ضربه زد. وقتی سوارز به عنوان ذخیره!!برایتویت به زمین آمد ظرف 2 دقیقه پشت 18 قدم خطا گرفت که مسی گل زد. یک گل هم به صورت بسیار زیبایی زد که میلیمتری آفساید اعلام شد . یک ضربه هم به تیر دروازه زد. به تشخیص مربی او از ابتدای بازی نبود.اوج کمدی حماقت در جایی بود که بوسکتس با سابقه قهرمانی جهان ،لالیگا،قهرمانی باشگاههای جهان و اروپا به عنوان ذخیره بعدی وارد زمین میشد. ادر سارابیا کمک مربی ستین از روی موبایل شخصی اش!! دستورات تاکتیکی را به بوسکتس میداد. سارابیا ،پدرش سابقا فوتبالیست بود و همبازی ستین در باشگاه لوگرونس .آن بابا!! در 2015  رییس باشگاه لاس پالماس می شود. ستین بر اساس رفاقت می شود مربی تیم . زمان حضورش در بارسا ،پسر آن پدر، یعنی ادر را به عنوان دستیار مربی اعلام میکند.البته در سایت بار سا در سابقه این فرد 39 ساله سابقه مسئولیتهایی مثل کمک مربیگری ریال بتیس و لاس پالماس ثبت شده است. ولی دقیق تر آنکه او سابقا  در توئیتر پیامهایی در حمایت از مسی میگذاشته است.ستین که به خودش رحم نکرده و با دستیار قرار دادن سارابیای پسر به عنوان کمک مربی اعتبارش را خدشه دار ساخته، نمی تواند انتظار حرف شنوی بازیکنان را از چنین فردی داشته باشد.

ستین با رفتارش به تیم توهین کرده است. در زمان شروع نیمه دوم در نمایی که بازیکنان از رختکن بیرون میآمدند. در تصویری مسی بود و در کنارش تودیبو و پوییچ !!مثل اینکه یک سکه طلا را در یک صفحه قرار دهید و در کنارش 2 زاری های مچاله شده و کج و معوج بگذارید.میلیونها  تماشاگران بارسا در سراسر دنیا در حال تماشای بازی هستند ستین حق نداشته که چنین ترکیب نامنسجم و غیر معقولی را  به نمایش بگذارد.بخشی از استقبال تماشاگران به دلیل بازی زیبای تیم است و بخش دیگر به دلیل اعتبار باشگاه است. ستین ،گاودار سابق این اعتبار را خدشه دار ساخت،آن هم با حمایت هیات مدیره ای که فکر میکند با خبر سازی جعلی و خدشه به اعتبار مسی می تواند برای خودش اعتبار بخرد!!

image 113 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دوباره باز میگردیم به بحث مدیریت باشگاه ،در اینجا باید اذعان کرد،زمینه سازچنین وقایعی  قطعا تصمیمات مدیران باشگاه بوده است.آنها هنوز هم نمیدانند که با وجود مسی، از چه اعتبار و شخصیتی می توانند برخوردار شوند. راه حل را نیز مسی در آخر بازی دیشب عنوان کرد. او گفت:از فردا باید به لیگ قهرمانان فکر کنیم. این یک تورنمنت بسیار سخت است و معتقدم در همه سطوح باید تغییرات زیادی در باشگاه ایجاد شود؛ در غیر این صورت و اگر واکنش درستی نشان داده نشود، ممکن است برابر ناپولی حذف شده و به یک چهارم نهایی هم نرسیم.

هوادران نیز خسته شده اند و صبرشان تمام شده است. پس از دو شکست تلخ از رم و لیورپول، دیگر طاقتی برای هواداران نمانده و این کاملا طبیعی است. به آنها حق می دهم چون توقعات شان را برآورده نکرده ایم. این روند باید تغییر کند در غیر این صورت مطمئن باشید که به جایی نخواهیم رسید.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *