“آژنگ نیوز”:فیلم سینمایی فریاد نیمه شب ساخته ساموئل خاچیکیان در سینمای ایران  از نظر بوجود آوردن فضاهای تازه چایگاه ویژه ای دارد.فیلم به کارگردانی ساموئل خاچیکیان و بازی محمد علی فردین و آرمان در سال ۱۳۴۰ ساخته شد و در شهریور همین سال  به مدت ۲۸ شب در دو سینمای  رادیو سیتی و سعدی به نمایش درآمد.

تا پیش از این زمان فیلمهای ایرانی در سینماهای درجه یک اکران نمی شدند. آنها بیشتر در سینماهای درجه ۲ و نیز برخی اوقات درجه ۳اکران میگردیدند.

image 34 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما پی گیری میٍاقیه تهیه کننده فیلم  شرایطی  را بوچود آورد  که دو سینمای درجه یک را به اکران  یک فیلم ایرانی اختصاص دادند.

سینماهای تهران اکثرا  در مناطق جنوبی تهران  قرار داشتند. حد نهایی سینماها خیابان انقلاب امروزین بود. اما سینما رادیو سیتی بالاتر از خیابان طالقانی قرار داشت و با اینحال استقبال عجیبی از این فیلم  در این سینمای تقریبا دور افتاده شد.

تهیه کننده برا ی این فیلم  نزدیک به ۵۰۰ هزارتومان هزینه کرده بود.

در این زمان هزینه معمولی رقمی در حدود ۲۵۰ هزار تومان بود.هزینه ها شامل دستمزد کارگردان از ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، فیلم خام ۵ نسخه ۲۵هزار تومان، کرایه استودیو ۴۰ هزار تومان، مبلمان ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، مخارج متفرقه شامل غذا آرایش و.. ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، دستمزد بازیگر ۴۰ تا ۵۰هزار تومان ، دستمزد فیلمبردار۷ تا ۲۰ هزار تومان، دستمزد یک آهنگ ۸۰۰ تومان ،خواننده ۵۰۰تا ۲هزار تومان.

البته برخی بازیگران هم بودند که دستمزدهایشان بیشتر بود.

فیلم فریاد نیمه شب ۲۸ شب در سینما رادیو سیتی و ۳۷ شب در سینما سعدی به نمایش درامد  و طبق آمار ۷۰۰ هزار تومان فروش کرد.

این فیلم گروه بندی سینماها را بر هم زد از این پس.فیلم ایرانی هم جزو سینما به حساب آمد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *