“آژنگ نیوز”:هفتمین دوره مسابقات  آسیایی  در سال ۱۳۵۳ در ایران برگزار شد .در بخش مسابقات فوتبال، پانزده تیم  شرکت داشتند. بر اساس گروه بندی انجام گرفته تیم  ایران در گروه  د  با کشور های  برمه ،پاکستان و بحرین همگروه بود.محل مسابقات استادیوم یکصد هزارنفری (آزادی) و نیز امجدیه بود.

در مسابقه بین ایران و بحرین ،تیم ایران تعدادی از بازیکنان ذخیره خود را در این مسابقه  مسابقه شرکت داد.تیم ایران در آخرین بازی مرحله گروهی خود در ۱۷ شهریور  ماه ۱۳۵۳با شش گل  تیم بحرین را در هم شکست. منصور رشیدی محسن هوشنگی محمود اعتمادی مسیح  مسیح نیا از بازیکنان ذخیره  در کنار جعفر کاشانی اکبر کارگرجم ،پرویز قلیچ خانی ،علی پروین ،علی جباری ،حسن روشن ،کارو حق وردیان وغفور جهانی  در این بازی حضور داشتند. گلهای  تیم ایران را غفور جهانی نظیر ،شهاب (گل به خودی) پرویز قلیچ خانی ،محمود اعتمادی، محمد دستجردی و کارو حق وردیان هرکدام یک گل  به ثمر رساندند.

image 127 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اولین گل ایران در دقیقه 25 توسط غفور جهانی وارد دروازه شد.سه دقیقه بعد حسن روشن کل دوم را به ثمر رساند.گلهای سوم وچهارم قبل از پایان نیمه اول توسط قلیچ خانی و محمد اعتمادی  وارد دروازه تیم بحرین شد.در نیمه دوم نیز دوگل توسط  دستجردی و کارو حق وردیان زده شد که نتیجه نهایی شش بر صفر را برای ایران ثبت کرد. در این مسابقه بحرینی ها به دلیل عدم توانایی مقابله با ایران از طریق تاکتیک فوتبال، روی به خشونت آوردند.روشن، دستجردی و هوشنگی گرفتار آسیب ناشی از خشونت بحرینی ها شدند.تیم ایران با کسب رتبه نخست در گروه خود به مرحله بعدی صعود کرد و در مسابقه فینال با شکست رژیم اشغالگر قدس قهرمان بازی های آسیایی شد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *