شیوع ویروس جدید کرونا در سطح جهان نگرانی های زیادی را برای ساکنان بسیاری از کشورها پدید آورده است اما به نظر می رسد که سرنشینان زیردریایی‌ها از معدود افرادی هستند که از شیوع این ویروس و تبعات روانی، اقتصادی و اجتماعی آن در امان مانده‌اند.

image 199 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سرنشینان زیردریایی ها اغلب در جریان آخرین تحولات قرار نمی گیرند تا بتوانند بر روی ماموریت حساس و فوق سری خود در عمق دریاها تمرکز کنند. گروهی از افسران فعلی و سابق زیردریایی های مجهز به سلاح هسته ای فرانسه تاکید می کنند که سرنشینان این زیردریایی ها اغلب در جریان «اخبار بد» قرار نمی گیرند تا روحیه آنها تضعیف نشود.

به این ترتیب به نظر می رسد آن دسته از خدمه زیردریایی ها که پیش از شیوع نوع جدید ویروس کرونا ماموریت خود را آغاز کرده اند از تاثیر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» بر زندگی ساکنان کره زمین و قرنطینه نزدیک به دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر از آنها بی خبر باشند.

دومینیک سال، فرمانده سابق زیردریایی بالستیک فرانسه در این مورد می گوید: «خدمه از [شیوع ویروس] اطلاعی ندارند. آنها باید کاملا برای ماموریت خودشان آمادگی داشته باشند.»

ماموریت زیردریایی های بالستیک فرانسه اغلب بین ۶۰ تا ۷۰ روز طول می کشد. به این ترتیب به نظر می رسد که اگر سرنشینان یک زیردریایی در پایان ماه فوریه (اوایل اسفند) ماموریت خود را آغاز کرده باشند تا پایان ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) به محل زندگی خود بازنخواهند گشت.

ویروس جدید کرونا تا پایان ماه فوریه تنها جان دو نفر را در فرانسه گرفته بود. این در حالی است که ۱۱۰ سرنشین زیردریایی بالستیک فرانسه در صورت بازگشت به کشورشان در پایان ماه آوریل در جریان آماری کاملا متفاوت قرار خواهند گرفت. بیماری «کووید ۱۹» تاکنون جان بیش از سه هزار نفر را در فرانسه گرفته است.

از سوی دیگر فرانسه از دو هفته پیش تاکنون در قرنطینه سراسری به سر می برد و احتمال تمدید این وضعیت تا پایان ماه آوریل و حتی اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت) وجود دارد.

سرنشینان زیردریایی ها به اینترنت، رادیو و تلویزیون دسترسی ندارند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *