مسافران ایرانی که به خارج میرفتند همواره طعمه های قابل توجهی برای کلابرداری بوده اند. گروهی از مسافران ایرانی که درشهریور ۱۳۵۶از اروپا برگشته بودند، هشدار دادند که برخی از شیادان، سارقین و بعضی باند های گانگستری در کمین مسافران ایرانی و به طور کلی اتباع کشورهای نفت خیز هستند تا وسائل، وجوه نقد و اشیاء قیمتی آنها را به سرقت برند .مسافران ایرانی اظهار می دارند برخی آژانس های قلابی نیز به روش های مختلف و وعده های دروغ به وسیله دلالان خود انواع اتومبیل های اروپایی را به مشتریان ایرانی و اتباع کشورهای نفت خیز با قیمت های ارزان تر و مدت تحویل زودتر از کمپانی پیشنهاد می کنند و پس از دریافت مبلغی، مدتی بعد معلوم می شود آژانس مورد بحث یا وجود ندارد یا  اگر دارند، مسئولان آن  متواری شده‌اند.

image 176 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مسافران ایرانی می افزایند چون اغلب به منظور سرقت پول کیف محتوی اسناد خاصه  پاسپورت مسافران همراه ربوده می‌شود .افراد و خانواده‌ها دچار مشکلات زیادی  شده و در نیمه سفر ناگزیر به بازگشت می شوند .

image 177 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بنا به اظهار مسافرانی که با چنین مشکلاتی  در اروپا رو به رو شده اند ،چون نمایندگی های ایران در خارج از کشور نیز به اعتبار ویژه‌ای برای کمک به مسافران دزد زده ندارد، از این رو نمی توانند به آنان کمک نمایند .

گروه ناریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *