شرکت هواپیمایی «ایر نیوزیلند» برای کاهش میزان زباله در طول پروازهایش، فنجان‌های قهوه خوراکی را آزمایش می‌کند.

در تمام پروازهای ایر نیوزیلند فنجان‌های قهوه با طعم وانیل سرو می‌شود که با وجود مایع داغ در آن، ذوب یا نرم نمی‌شوند.

شرکت هواپیمایی نیوزیلند که اخیرا به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی مسافربری انتخاب شد، با موسسه «توآیس» که توسط یک خانواده اداره می‌شود، وارد یک پروژه مشترک شده است. کار موسسه «توآیس» تولید فنجان‌های ساخته شده از مواد گیاهی است.

ایرنیوزیلند، که پیش از این نیز لیوان‌های قابل بازیافت را جایگزین لیوان‌های پلاستیکی معمول کرده بود، می‌خواهد با گامی دیگر تعداد ۸ میلیون فنجان قهوه‌ای را که همه ساله در پروازهایش استفاده می‌کند، هرچه بیشتر با محیط زیست سازگار کند.

image 52 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نیک چِیو، مدیر بخش خدمات مسافران ایر نیوزیلند، می‌گوید:«ما با کمپانی نوآور «توآیس» وارد همکاری شده‌ایم تا آینده فنجان‌های خوراکی ذوب نشدنی با طعم وانیل را مورد مطالعه قرار دهیم.

«مسافران هواپیما از این فنجان‌ها خیلی استقبال کرده‌اند. ما از این فنجان‌ها برای سرو دسر هم استفاده کرده ایم».

مرحله آزمایشی استفاده از این فنجان‌ها با موفقیت همراه بوده و طرح‌هایی نیز برای جایگزین کردن آن‌ها برای دیگر بشقاب‌ها و ظرف‌های پلاستیکی سرو غذا در دست است.

جیمی کَشمور، یکی از بنیانگذاران موسسه «توآیس»، می‌گوید:«عالی است که ایرنیوزیلند با ما همراه شده تا به دنیا و مشتریانش نشان دهد کمی ابتکار نیوزیلندی و نوآوری، واقعا می‌تواند تاثیر مثبتی بر محیط زیست داشته و تجربه ای لذیذ و در عین حال مترقی برای مسافر باشد».

این تازه ترین تحول در عملی کردن وعده شرکت‌های هواپیمایی برای گام برداشتن در راستای حفظ محیط زیست است. در اوایل ماه جاری، شرکت هواپیمایی «ایزی جت» اعلام کرد نخستین شرکتی خواهد بود که پروازهایش بدون تولید کربن پرواز خواهند کرد.

ایزی جت گفته است سالیانه حدود ۲۵ میلیون پوند روی «جنگل‌ها، بازیافت‌ها و پروژه‌های محلی» سرمایه گذاری خواهد کرد.

یوهان لوندگرِن، مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایزی جت، گفت:«ما تایید می‌کنیم که این فقط یک اقدام موقت، تا هنگامی است که تکنولوژی آنقدر پیشرفت کند که بتوانیم تولید کربن را به طور قاطع کاهش دهیم، اما می‌خواهیم اقدام در مورد گاز کربن را از حالا آغاز کنیم » .

«مردم برای نحوه سفرشان گزینه‌های گوناگونی دارند. آن‌ها اکنون متوجه پیامد بالقوه تولید کربن توسط وسیله سفرشان هستند. اما هنوز عده زیادی خواهان مسافرت با هواپیما هستند و اگر سفر با هواپیما را انتخاب کنند، ما می‌خواهیم نخستین گزینه آن‌ها باشیم ».

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *