یک مبتکر آمریکایی شال‌گردنی را تولید و به بازار عرضه کرده است که می‌تواند علاوه بر حفظ گرمای بدن در مقابل سرما، آلودگی‌های هوا را نیز فیلتر کند.

ایده طراحی و تولید این شال زمانی به ذهن کارلتون سول رسید که پس از سفری تجاری به چین، به دلیل آلودگی هوا بیمار شد. او تصمیم گرفت به کمک فناوریهای نوین و مطابق با مد روز، شال‌گردنی را طراحی کند که بتوان از آن به جای ماسکهای حفاظتی استفاده کرد.

کارلتون سول پس از بازگشت به شهر آتلانتا، طراحی این محصول را آغاز کرد و بر اساس آن کسب‌و‌کار جدیدی را به راه انداخت.

image 6 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این محصول که یکی از نمونه‌های جدید فناوری‌های پوشیدنی محسوب می‌شود، برای فیلتر ذرات سمی موجود در هوا از هیچ دستگاه ویژه، پردازش‌گر یا باطری استفاده نمی‌کند.

این شال از سه لایۀ محافظ تشکیل شده است و می‌تواند علاوه بر فیلتر آلودگی خودروها و کارخانه‌ها، بسیاری از باکتری‌هایی را که باعث ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود، فیلتر کند.

به گفته طراح آن، این شال‌ گردن که دارای استاندارد N95 (رده‌بندی ماسک‌های مقابله با آلودگی هوا و بیماری‌ها) است، می‌تواند ۹۹.۷۵ درصد از ذراتی را که اندازه‌ای بیش از ۰.۱ میکرون دارند و همچنین ۹۵ درصد از ذرات غیرنفتی معلق در هوا با اندازه‌ای بزرگتر از ۰.۳ میکرون را فیلتر کند.

شال‌گردن «بیواسکارف» در حال حاضر از مواد قابل بازیافت و در سه رنگ سیاه، سفید و زیتونی تولید می‌شود و بویژه برای کودکان که معمولا در مقابل استفاده از ماسک مقاومت می‌کنند، همچنین افراد عینکی که تماس ماسک با عینک می‌تواند به شیشه عینک آسیب بزند، مناسب است.

کارلتون سول نوآوری دیگری را نیز در مرحلۀ فروش این محصول به اجرا گذاشته است؛ بگونه‌ای که در قبال فروش هر شال‌گردن فیلتر کنندۀ هوا، یک شال‌گردن را نیز بطور رایگان در اختیار افرادی می‌گذارد که در کشورهایی مانند هند و چین، در معرض خطر هستند.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *