رفت و آمد خودروهای شهرستانی در تهران یک مشکل قدیمی است که دوباره شاهد آن هستیم .پیش از این مقرراتی برای طرف داد خودروهای شهرستانی در تهران تدوین شده بود که پس از مدتی را کنار گذاشتند. طرح راهنمایی و رانندگی تهران در مهرماه سال ۱۳۵۶ که برای تصویب راهنمایی و رانندگی کشور ارسال شده بود، پس از بررسی مقامات مسئول در این واحد و سایر سازمان‌های مسئول مورد تایید قرار نگرفت و رد شد. در طرح اول پیشنهاد شده بود ،اتومبیل های پلاک شهرستان برای ورود به تهران باید از شهربانی و ژاندارمری های شهرستان  مربوط اجازه ورود به تهران بگیرند. طرح دوم حاکی از آن بود که اتومبیل های شخصی افرادی که مبادرت به مسافر کشی در خیابانهای تهران کنند باید دوم متوقف شوند.

image 121 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مسئولین راهنمایی و رانندگی کشور و سایر مقامات مسئول پس از بررسی هر دو طرح را مردود شناخته اند و آن را رد کردند. با  رد طرح فوق از این پس کلیه اتومبیل هایی که پلاک شهرستان دارند می توانند آزادانه برای هر مدت که بخواهند در معابر تهران تردد کنند.

لازم به توضیح است که استدلال برای رد این طرح آن بود که برخی از تهرانی ها برای فرار از پرداخت مالیات سالانه اتومبیل وسیله نقلیه خودرو در شهرستان ها نمره می کردند. اما برای جلوگیری از این امر، شرط اقامت مالک اتومبیل در شهری که وسیله نقلیه نمره میشود، تعیین شد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *