در نمایشگاه بزرگ امسال خودروی توکیو علاوه بر عرضه مدل‌های جدید صنعت اتومبیل‌سازی، وسایلی “غیرمعمول” نیز به نمایش گذاشته شده‌اند: دفترهای کار یا اتاق‌های قابل حرکت. غرفه‌های متنوع این نمایشگاه وسایلی ابتکاری را ارائه کرده‌اند.

امسال نمایشگاه صنعت خودروسازی توکیو نگاه گسترده‌ای به آینده انداخته است. در این نمایشگاه زندگی مدرن و متحرک در مرکز توجه قرار گرفته است.

“نمایش آینده” تخیلی‌ترین بخش نمایشگاه خودروی توکیو را تشکیل می‌دهد. در این بخش نقش خودرو در جامعه آینده به نمایش گذاشته شده است.

به عنوان نمونه شرکت تویوتا علاوه بر عرضه نسل دوم وسایل الکتریکی موسوم به “پالتE “، سیستم اتاق‌های متحرک را نیز عرضه کرده است.

image 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آکیو تویودا، مدیر کل شرکت تویوتا، می‌گوید که این سیستم طی بازی‌های المپیک سال آینده در ژاپن در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. مدیر این غول اتوموبیل‌سازی ژاپن می‌گوید: «ما می‌خواهیم در آینده دفترهای کار قابل تحرک باشند، حتی مغازه یا هتل‌ هم همینطور. پالت‌های الکتریکی در این زمینه طرح‌های مختلفی را به مردم ارائه خواهند کرد.»

این طرح‌ها و وسایل شاید در نگاه اول بسیار فوتوریستی به نظر برسند اما شرکت تویوتا معتقد است که قابل اجرا هستند. به نظر این شرکت بزرگ به زودی نیاز به دفترهای کار متحرک افزایش می‌یابد و هر کس باید بتواند دفتر کار کوچک خود را سفارش دهد و آن را روی چرخ‌های متحرک با خود به این طرف و آن طرف ببرد.

طرح‌های ابتکاری برای زندگی مدرن

شمار شرکت‌های تولیدکننده‌ای که وسایل زندگی مدرن و ابتکاری را در نمایشگاه خودروی توکیو عرضه می‌کنند مدام افزایش می‌یابد.

برای نمونه شرکت پاناسونیک خودروی خودکاری را به نمایش گذاشته است که داخل آن مانند یک اتاق نشیمن است.

image 2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یاسومینچی موراسه، نماینده شرکت پاناسونیک، در این باره می‌گوید: «اکنون زمانی است که اشکال تحرک به طرز چشمگیری تغییر می‌کند. ما نیز به عنوان تولید‌کننده وسایل خانگی امکان تجاری زیادی را در این عرصه می‌بینیم.»

وسایل ارائه شده بسیار ابتکاری و جالب هستند اما هنوز قابل استفاده و اجرا در زندگی روزمره نیستند. این سوال هم مطرح می‌شود که برق لازم برای به کارگیری این وسایل الکتریکی از کجا باید تامین شود؟ هنوز پاسخ روشنی به این پرسش داده نشده است.

چهل و ششمین نمایشگاه خودروی توکیو که یکی از نمایشگاه‌های بزرگ خودرو در جهان است از دوم آبان (۲۵ اکتبر) شروع شده و تا ۱۳ آبان (چهارم نوامبر) ادامه می‌یابد.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *